fredag 23 november 2018

Att sätta punkt och en smart ......






Ja men glad fredag !

Hoppas allt är bra med dej.

Jodå jag är riktigt glad jag med ......
eftersom det verkar som att jag äntligen är feberfri .
Tjoho :-)
Hosta , heshet och ont i halsen kan jag stå ut med men feber i flera dagar. 
det är ingen hit det .
Av nån märklig anledning åker jag alltid på en rejäl släng vid jul .
Ni som hängt med här kommer kanske ihåg 2016 
då när jag hade mellan trettionio och fyrtio grader i nitton dagar !!!!!
Då när jag till slut började misströsta helt .
Ja hela den mysigaste tiden försvann i ett töcken 
och jag minns inte så mycket från de veckorna mer än att t om läkarna var förbryllade. 
De tog alla prover man kan tänka sig
utan att hitta någon orsak och helt plötsligt bara vände det .......
efter nitton dagar !
Att jag sen var helt slut långt efter
så illa att jag  t om skippade skumpan på nyår är en annan historia .
Å med det sätter vi punkt med mitt mående ,
japp nu får det vara sluttjatat om det .
Guuuud vad oinspirerande och tråkigt att läsa om det i vart och vartannat inlägg så 
en gång för alla :

P U N K T !







Över till något roligare och dagens bilder ........
ser ni vad som står på bardisken ?
Jadet är klart att ni gör ........
adventskalendernas adventskalender från Rituals :-)
Den som har legat i närmare två månader och bara väntat
på att få packas upp och tändas .
Igår kväll tyckte jag att det var dags och satte älsklingen i arbete att pyssla ihop den åt mej.



                            I kväll tänkte jag fira med att sitta här i Skogssäter bar och ta fredag ,
haha nääää efter fem dagars horisontellt läge kanske det inte är den bästa bra iden .
Fast vadå man kan ju sitta i baren utan att sippa på en drink......
har jag hört ;-)

Man kan smygkolla eller rättare sagt smygdofta .




Här i baren har vi ju vår berömda vinkorksdörr .
Förra helgen när Prins A sov här .
undrade han om han fick ta med några vinkorkar hem.
Ja visst får du det tyckte Farmor ,
men vad ska duga dem till ?
Jag tänkte limma dem på vår toadörr så alla vet vilket som är toan .:-)

Haha smart kille det .
Alla har väl en vinkorksklädd toadörr ...... eller ?! 




Ha en härlig fredagskväll ,
på återseende imorgon .

Kram B

4 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej Bittan, Men oj vad trist att inte må så bra. Jag önskar dig snabb bättring! Vad praktiskt med en älskling som monterar ihop kalendergranen och så spännande med paket från Rituals. Har du någon aning om vad som är i? Kramen och ha en mysig fredagkväll! Anneli

Bittan sa...

Hej hej !
Tack vännen ! Av doften i baren att döma så lär det bli en bra december .
Ha en fin kväll . Kram B

Sabelhagens Olivlund sa...

Hej. Här inne var det längesedan jag var, du har ramlat ur min länklista. Men nu har jag lagt till dig igen:).
Underbar kalender, du kommer dofta gott i december;)
Usch då så trist att vara sjuk. Krya på dig
Kram Maria

Bittan sa...

Hej Maria ! Tack :-) Kul att du hittat tillbaka så jag hittade dej med igen .
Vet inte vad som höns men jag har lyckats tappa bort dej med . Nu är du åter . Spännande att följa projektet. Ha en trevlig helg . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin