torsdag 22 november 2018

Från förra århundradet , hallpynt och totalanti




En ljusslinga i cypresskvistarna från the garden,
ett doftljus som sprider adventskänsla plus de gamla gamla 
plexistjärnorna i fönstren .......
så där ja då var hallen klar med.
Sakta men säkert börjar julkänslan infinna sig på Skogssäter .

Jag har fortfarande all tid i världen att både planera och att 
tänka ut hur mannen ska pynta
och vad han ska plocka fram när han kommer hem.
Ja som ni förstår är jag fortfarande totaldäckad i influensa.
Hosta , ont i halsen , feber och heshet var inte alls planen hela veckan ,
men men nu är det ju så , bara att gilla läget
och acceptera att det inte blir många knop gjorda ......
eller mer inga alls då jag mer eller mindre tillbringat hela veckan med att
 vila , planera och kolla serier och så lär visst fredagen bli den med .
D v s de stunderna jag är vaken ......
helt otroligt men jag har nog inte sovit så här mycket sammanlagt
på flera veckor som dessa dagar O C H nätter .
Ja ja  det är säkert välbehövligt och jag tänker som så
att då får jag ju desto mer tid i december
haha eller inte .......
Vad bra det hade varit om man kunde ha
 innestående på sömnkontot att ta ut när det passar som i december
och på sommaren när man vill göra så mycket mer .
Det hade varit nåt det va .

Hoppas allt är bra med dej i a f .




Att använda det som finns hemma och från naturen  
och bojkotta allt vad onödig shopping heter är mer än rätt 
speciellt denna hysteriska vecka ,
The Black week som kulminerar med Black Friday imorgon.
Några saker behöver vi så det spanar jag efter och kommer det bra rabatter 
kan det bli ett klick annars blir jag total anti över hela grejen .
Vad tycker du om det ?
Vi som många andra stora företag är anslutna till Benify/ Förmånsportalen
fick precis Black Friday erbjudanden och deals även där ! 
Såg att många butiker i stan har öppet från sju imorgon bitti till tjugotvå ,
tack o lov att man inte jobbar mot kund i handeln säger jag bara .




På tal om fynd och rabatter........
plexistjärnorna fyndade jag på jobbet för många många år sedan ,
nån gång i slutet på förra århundradet. 
Ha ha hur lät det då ?
Ja det var i a f på den tiden vi hade prismärkning i den blåa lådan ,
prislappen sitter nämligen kvar på kartongerna ........
hela trettio kronor minus personalrabatt kostade dem .
Lika fina nu som då och de har i alla år hängt 
just här i hallfönstren så varför ändra på det 2018 ?



Nu ska jag fortsatt att tänka ut vad som plockas fram mer ,
ja nåt lär det säkert bli ikväll med .

Kram B

4 kommentarer:

Ullie sa...

Oj oj nej inte influens usch krya på . Här är sonen sjuk o alla hoppas ja klarar sej
Hoppas helgen blir bättre kram

Från Glam till Damm sa...

Hej Bittan, Men titta så mycket fint du har och fullt modernt igen!! Haha...det är så när man spar. Jag handlar inte heller som du vet utan dekorerar också med det jag har och tar in mycket från skogen. Kramen och ha det gott! Anneli

Bittan sa...

Tack tack ...... börjar se ljuset i tunneln nu :)
Kram B

Bittan sa...

Ja den som spar hon har :-)
Tänkte på dej idag då jag satte in lite extra på Iskkontot haha.
Tack för all inspo.och ha en trevlig helg .Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin