fredag 25 oktober 2024

Ingen minns en fegis


Å där var det fredag igen.
Nästan hela denna veckan försvann ju i influensa och soffläge för min del
men nu är jag pigg och så redo för helg och ledig dag tillsammans.
Eller ledig och ledig .....
annat jobb än på jobbet och en lång lista med fix 
som jag haft god tid på mej att komma på står på agendan.
Planen var först att använda något av presentkorten eller båda 
som jag fick när jag fyllde år,
ett på en restaurang och ett på spa men de spar vi till ett annat tillfälle.




Som rubriken lyder så kommer äntligen den utlovade dokumentationen 
om att ingen minns en fegis .

Eller mer mönster åt folket kan man också kalla det för.
Välkommen in i vår nya halleninnanförhallen/trappan upp.

Hade först köpt en diskret greige Morriskopia
men ändrade mej när jag sprang på denna snyggtapet 
på Rusta av alla ställen. 


Började med att måla panelen i en nyans ljusare än tapeten,
 ja för det skiljer inte alls så mycket som det ser ut så på bilderna.
När det var klart testade vi med först med några våder 
för att direkt se att jappden passar sååååå bra ihop med 
både hall och kökstapeten trots att det är helt andra mönster.
Den verkligen andas HÖST med stora bokstäver.




Den som vi har i riktiga hallen som syns en glimt av ovan till höger 
har vi haft i många år och den är i samma färgskala 
och är minst lika murrig den så jag tror inte att vi tröttnar. 
Dessutom passar den perfekt till den gamla Morristapeten i köket.





Vad som hände med den greiga mönstrade?
Det finns en plan för den med.

Trevlig helg.
Kram B 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin