tisdag 30 april 2024

Spavillan .....





Så har den riktiga dagen passerat
och vips är det strax slut på denna månad med men först ska det firas Valborg.
April 2024 måste ha varit både detta och förra århundradets kyligaste
men jag har fått värme så det räcker och blir över.
Inte minst i lördags som kommer här:



Min hemliga slutdestination gick till Spavillan utanför Eksjö,
ett ställe jag haft på min lista och velat åka till 
men det har inte passat eller så har vi inte haft en bra anledning.
Man hyr hela villan med mat och service 
och det passar perfekt vid födelsedag, möhippa eller liknande
då man är några stycken 
Men inte för många för även om det kan trollas fram sängplatser för femton personer 
skulle jag säga att sex möjligen åtta är max om det är vuxna för
det finns bara en toa med dubbelduch och tre sovrum.
Jag hade inte en tanke på att det var hit vi skulle förrän vi åt lunch 
 och kunde ändå inte i min vildaste fantasi tänka mig att de hade hyrt den 
men det var precis det de hade gjort. 
Här kan ni läsa mer om Spavillan, 
 jag kan varmt rekommendera att boka in en helg där.


Snyggt inrett och lyxigt spa, med andra ord helt perfekt som passade alla åldrar.
Möjligen hade det varit lite mindre blött 
om det bara varit vuxna men vattendammsugaren gick varm 
och ingen halkade så det löste sig.



Jag möttes av ballonger, vimplar och blev iklädd ett glittrigt diadem och en banderoll.
Efter en rundvandring och present blev det tårta och tittar man noga 
står det Bittan och "fel" antal år i choklad.
Däremot behöver man inte titta lika noga för att se de ”felaktiga” ljusen haha.

Presenten ja ......
jag går fortfarande omkring med ett lyckligt leende och är chockad
i positiv bemärkelse.
I min värld var det helgen som var presenten och det var mer än nog
men återigen hade jag fel!
Ni som sett filmen när jag läser kortet vet min reaktion
då jag fick reda på att presenten var en resa till London med min MiniMe
 för att se ABBA.....redan nästa vecka.
Ja ni hör ju vilken fantastisk födelsedag!




Efter den inledningen var det dags att byta om till badkläder
och sen blev det bubbel, bad både inne och ute plus en glittrig ångbastu.









När vi badat oss skrynkliga, spelat spel och duschat var det dags för mat,
en åttarätters celebratemeny......



....... och åtminstone två av Prinsarna går i Mormor/Farmors fotspår.
Att fota maten är viktigt det haha. 









Lilla Ja hade fattat kalasklädkoden ......
keps, glitterskor, badrock och Kanin.
Ja är det spafest så är det.


Dagen efter kom frukost levererad och en stund efter det
 var det dags för utcheckning och hemfärd.
Bättre födelsedagsfirande kunde jag inte ha önskat mej.
Inte finare familj heller för den delen.

Igår var det ju den riktiga dagen.
En dag som bara var planerad till att vara 
ledig hemma och fixa i trädgården men kors i taket så blev 
jag ännu mer firad med både besök, telefonsamtal, sms, sång, hurranden,
gratulationer på sociala medier, bud och oväntade presenter.
Tusen tusen tack alla som på ett eller annat sätt 
tog sig tid och uppmärksammade.

 
 Trevlig Valborg.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin