söndag 28 april 2024

Att bli totalt grundlurad och totalt överväldigad.





Vilken födelsedagshelg vi har haft.......
helt sagolikt fantastiskt och sååååååååå lyckat.
Superlativen räcker inte till 
och jag är fortfarande helt överväldigad, tacksam och
kommer vara varm i hjärtat för all framtid när jag tänker på 
vad min älskade familj överraskade med och har lyckats hålla hemligt.
Ni som följer mej på sociala medier vet ju en del,
både av lurandet, slutdestinationen och när eller mer hur jag fick reda på min present.

Vi börjar från början igår morse.........
en packad väska med instruktioner att ta med fina kläder,
bekväma kläder och badkläder, en goodiebag med bubbel, choklad och nötter 
stod på passagerarplatsen i bilen.
Jag fick några ledtrådar som t e x att det var ca femton mil och att vi skulle åka färja. 
Vem mer än mannen som skulle ansluta var högst oklart och kryptiskt.
Jag hade bara önskat en sak och det var att alla skulle vara med
och  t o m då jag pratade med dottern på vägen fick jag inget bestämt svar.
 
Jag fick skriva ner min gissning som jag var väldigt säker på .........
tills vi åkte åt "fel" håll.
Ja ja det var väl bara för att förvilla 
och att vi bara skulle åka E4:an till stan för att sen 
åka åt rätt håll men ack vad jag bedrog mej när vi passerade sista avfarten 
och färden fortsatte norrut utmed Vättern.


I Gränna åkte vi ner till hamnen allt för att jag skulle tro att det var Visingsöfärjan 
vi skulle med men så var inte fallet utan vi fortsatte på småvägar nedanför
Brahehus och sen vek det av under E4:an på ännu mindre vägar förbi Tranås
och mot Sommen.



Inne i samhället Sommen svängde vi mot Torpön som ligger i sjön Sommen
och det var där vi skulle åka färja och i hamnen var lunchen bokad.
Inte vilken lunch som helst .......moules frites, som var en riktig tio poängare.





Till Torpön har vi pratat om att åka i alla år, nu äntligen blev det av 
och det lär säkert bli en cabutflykt dit igen framöver i sommar.
Så mysigt med en liten hamn, restaurang, höghöjdsbana, camping och stuguthyrning
och säkert badmöjligheter med.




Det var här när jag fick reda på hur långt
det var kvar och åt vilket håll vi skulle fortsätta åt 
som min häxvarning till slut dök upp och jag kom på vart vi skulle.
Här hade även vädret ändrat sig från mulet 
till att solen tittade fram och himlen började bli blå.



Googlade det jag trodde och när vi väl var framme visade det sig att jag hade rätt
men det bästa av allt var att alla små och stora älsklingar 
(förutom en sjukling)verkligen var där!
 Vilket välkomnande jag fick och tänk att min reaktion finns dokumenterat på film med haha.

Fortsättningen på denna underbara helg
 och min totalt oväntade fantastiska present kommer nästa gång.
Jag som trodde att själva helgen var presenten blev verkligen totalt överraskad
och jag kan absolut tänka mej att fylla år fler gånger.........
ja just det det gör jag ju på riktigt imorgon.


Ha en fin kväll.

Kram B 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin