fredag 26 april 2024

Ett absolut måste i......




Så var det fredag kväll efter en "ledig" dag som gått i ett
men nu är allt äntligen klart med lägenhetsbyte och en massa annat 
så nu ska vi verkligen bara vara lediga.
En hemlig helg väntar, väskan är packad och jag har gissat på vart jag ska.
Häxa som jag är så borde det vara rätt, 
men det får vi se efteråt.

Under tiden jag är iväg kör vi Lissabon här och dagens inlägg är nummer fyra.

Lissabon påminner om San Fransisco 
inte minst för alla backar och spårvagnarna. 
Vi åkte såklart en av de brantaste turerna i en av de gamla anrika knarriga vagnarna.
Det finns nya med som går mer på plan mark men de skippade vi. 




Turen vi åkte var en Hillstrackartour som startade vid 
det stora torget mellan floden och the Arch. 
Den lilla spårvagnen tråcklade sig uppför de branta kullarna 
och förbi en av bergbanorna och flera utsiktsplatser och 
sen ner igen så vi kunde gå av där vi gick på.


Är ni i Lissabon är en brant spårvagnstur ett måste.


Ha en fin helg,
det ska jag ha.

Kram B 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin