tisdag 5 mars 2024

Mammadotterutflykt ... tre yes yes yes och två no no


Sådärja då var det helg mitt i veckan igen.

Sex veckor svishade förbi i rekordfart!
Förra gången det begav sig var vi i Stockholm, 
denna gång fick vi inte till nån tillsammansledighet alls för mannen jobbar kväll 
och är istället ledig på fredag när jag jobbar.
Ja ja så blir det ibland och jag har planer med bästa vännen 
så utflykt lär det bli ändå.....i a f för min del.


Å på tal om det.....
här kommer lördagens mammadotterutflykt med några bilder,tips,icketips
 och en dokumentation från en mysig trip....
den som gick västerut närmare bestämt åt Boråshållet.


Det regnade och var allmänt grått och trist väder 
så att vi skulle göra något inomhus var ett krav.
Vi fick gå in på "reservlistan" eftersom det vi först tänkt 
inte öppnat för säsongen och alla andra planer krävde fint väder.
Vi började på Bubblerooms outlet som vi fått tips om 
men det var verkligen inte något alls att ha.
Riktigt B,sunkigt och rörigt så det är inget jag rekommenderar.
 När vi ändå var i krokarna passade vi på att kika in på Ellos vilket
tyvärr var nästan lika dåligt där med .....
om man nu inte var ute efter möbler vill säga för det fanns en hel del,
dock inte till outletpriser.

Efter två "misslyckanden" fick det bli ett säkert kort
på Bruket i Viared......där vet man minsann vad man får
och där blir man aldrig missnöjd eller besviken.
Alltid fantastisk service och trevlig personal, det är mysig atmosfär, 
god mat och rolig shopping.
Planen var egentligen att åka hit på Påskmarknaden om ett par veckor 
men som sagt det är alltid ett säkert kort och vem säger att man inte kan göra både och.

Här träffade turligt nog jag en gammal kompis som kom direkt från Lockryd
och tipsade om det så istället för att vända hemåt när vi var nöjda styre vi mot Varberg
 och var både där och på Cramers.
Båda dessa ställen plus såklart Bruket med kan jag varmt rekommendera
om ni har vägarna förbi.




Vi hade en såååååå mysig dag och kom hem fullproppade 
med vårinspiration, nödvändig shopping och alldeles för många dahlior,
synd bara att det inte blev mer fotat.
  

Ha det bäst.

Kram B 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin