måndag 4 mars 2024

Årstidsdekorering och att få göra som man vill




Det där med att inreda efter årstid är ett av mina intressen
och det brukar jag ju skriva om lite då och då..........
känns som att det är dags för det igen.

Nån pyntar bara till högtider
och nån annan går allin med färger, dekorationer,
blommor, dukningar och inredningsdetaljer som ändras efter årets gång.

Inte svårt att gissa vilken kategori jag tillhör, va?!
Igår när solen lyste med sin frånvaro 
började jag att skapa vår i matsalen eller mer en gul färgexplosion kanske man kan kalla det.
Fylld av en massa inspiration från mammadotterutflykten 
och när vädret var extra grått gick vårandet/prepåskandet in i andra halvlek.

Tänk vad lite förändring och färg gör för välbefinnandet och vårfeeling.
Ljus och servetter inhandlades när vi var iväg,
passande växter och vårlökar ser jag alltid till att det finns hemma och
 resten var bara att plocka fram från det stora årstidslagret.
Citronkannan och burken som jag fick av min MiniMe till förra våren
är jag extra glad i och de passar lika bra nu som till sommarens dukningar.





Om det är en gul färgexplosion och vårigt/prepåskigt inne 
så börjar det att ta sig och fyllas på utomhus med.
Vårplanteringen vid entren som jag gjorde förra veckan har fått besök av 
påskhararna och mer ska det bli i veckan.
 

Hur har du det med vårandet/prepåskandet inne och ute,
 är du en sån som går allin och byter efter årstid
eller pyntar minimalt och väntar in i det sista?

Precis som vid alla andra högtider tycker jag att tiden innan är mysigast.
Att dekorera tidigt betyder i min värld att plocka bort tidigt....
t e x att påsken slutar på påskdagen likaväl som att julen är över på annandagen.
Tänk vad åsikter och "måsten"det finns om vad som är rätt eller fel i detta ämne,
tur att var och en får göra som den vill :-)



Ha en fin start på veckan.

Kram B 
 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin