fredag 2 december 2022

Julig workshop på bruket i Viared



Julig workshop på Bruket i Viared.
Nu ska ni få en liten glimt av en såååå mysig mammadotterkväll 
som jag och min MiniMe hade i tisdags.

Det här har varit bokat sen länge och nu var det äntligen dags
att tillbringa en kväll med gott att äta, en massa pyssel och inspiration. 
Bara miljön där gör ju att det inte kan bli annat än bra.
Här kan ni läsa mer om Bruket och allt som händer.
Vi var där på skördemarknaden för inte så länge sedan 
och det är flera evenemang framöver som jag vill se
Det lär bli fler utflykter dit
om inte annat på vår/påskworkshopen som utlovades.




Vi kom i god tid så vi hann gå runt och kolla i butiken 
innan workshopen startade med glögg, lussebullar och pepparkakor från Brukets 
eget bageri.
Det var fint uppdukad i det mysiga orangeriet och det var där vi 
sen både pysslade, fick inspiration och åt.



I avgiften ingick material för femhundra kronor att pyssla för,
glögg med tilltugg, en julig macka med julmust och kaffe.
Ville man ha bubbel eller vin gick det att beställa.







De juliga mackorna serverades på en gigantisk brödspade
som säljs i butiken och jag har tittat på dem varje gång vi varit där
men inte riktgt vetat vad jag ska ha dem till.
Nu vet jag...... inte till juliga mackor utan till något helt annat.
Nästa gång blir det en sån.

Ha en riktgt fin andra adventshelg.
Min ska som ni vet tillbringas på jobbet....
mot fyra låååånga dagar på kontoret.

Kram B    
 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin