tisdag 18 januari 2022

Lilla jag och såpbubblorna.... ny bok.


Halloj där!

Hur har ni det i blåsten?
Hoppas allt är bra.
Numera vågar man knappt säga eller skriva det
men peppar peppar så är det bara fint idag med.

Lilla jag och såpbubblorna ja så lyder dagens rubrik och
visst låter det nästan som en titel på en barnbok? 
Visserligen är det snart dags att smygstarta med hennes första bok men 
den kommer precis som de andras att heta sagan om LillPrins/Prinsessan del ett
men vem vet det kanske kommer en mellanupplaga om Lilla jag.

Vad som gav upphov till rubriken?
Såpbubblor och en liten jag såklart.
I lördags hittade jag några överblivna förpackningar
 från LillPrinsessans namngivelse så de tog jag med till henne.

Lilla hjärtat ...... hon som är så söt så att man bara vill äta upp henne.
Ja inte bara henne förresten,
denna heeeelt opartiska Farmor /Mormor 
skulle i o f s kunna göra det med dem allihop... i a f bildligt 
för att bokstavligen äta fyra Prinsar och en Prinsessa
 känns inte som en så värst bra ide:-)


Mellanbrorsan och pappa blåste bubblor för kung och fosterland.........


.... under tiden storbrorsan hade "mysstund" med henne i soffan.


Det var lördagens mys med tre av de små älsklingarna det.
Söndagens med de andra två skulle också
lätt kunna bli ge uppslag till en boktitel om än 
 inte riktig lika gullig även om SmåPrinsarna är det haha:-)
Mer om det en annan dag.

Må så gott 

Kram B 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin