fredag 14 augusti 2020

Slut och min sista riktiga.......



Så var det dags ...........
för vår sista "riktiga" semesterkväll den som var i onsdags.
Nu är semestern slut och även om jag mer än gärna hade
fortsatt med ledigheten ytterligare några veckor
så känns det bra.
Ja efter fyra fantastiska veckor där avkopplingen varit total
kan det liksom inte vara annat.
Idag är det åter till verkligheten och för mej startar den med helgjobb.
Gjorde ett tappert försök att få kollegan att ta min helg
men hon var inte intresserad .....
kan inte förstå det hon har ju bara varit själv i fyra veckor :-)

Åter, slut och sista ja .....
det är bara för mej mannen han har några dagar kvar att njuta här hemma.


Hoppas allt är bra med dej.

Här är det finfint trots att en mastodonthelg väntar 
men med semesterfeelingen kvar och en massa minnen löser sig nog det med
och vips är det väl måndag kväll och den är över kan jag tro.



Säger det igen men denna sommar har varit fantastisk 
eller rättare sagt Ä R fantastisk för även om jobbet kallar
så är sommaren inte slut på länge än.




Att fortsätta vara spontan, välja med omsorg på vad och med vem man vill lägga tiden på
no stress, njuta av dagen ytterligare ett snäpp 
och försöka planera in lite mer ledigt 
även när den härliga värmen övergår i höst och vinter är 
ingen plan utan ett löfte.



Vår sista riktiga semestermiddag i kvällssolen fick bli
en Skogssäters carbonara med extra allt.
Mest extra var tända ljus, kantareller och mycket färskriven parmesan.

Mums.





Med det önskar jag dej en riktigt härlig helg.

Kram B 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin