tisdag 2 juni 2020

Något att beställa bara för att det är kul .......



Hej från en tidig frukost i Skogssäter garden!

Home sweet home.

Favoritplatsen på jorden.

Wow vad det blommar och tanken är att ha blomning från
tidig vår till sen höst.
Olika träd och buskar står för basen av det och i år tror jag att vi lyckats i o m
lite tillökning av sen höstblomning som gjordes förra året. 
Jag blir mer och mer övertygad om att min teori om att Moder jord idkar payback
för allt annat i livet som har satts på paus denna vår och sommar stämmer.
Här i Skogssäter garden har det hänt mer grejer som ska dokumenteras,
inte minst det senaste projektet som börjar bli klart
men det får bli senare i veckan.

Nu ska vi ta och avhandla min senaste plan tänker jag.  

Ni som hängt med ett tag vet säkert att vi driver ett 
litet fastighetsbolag i stan 
Vi har centralt och bra läge och med den bostadsmarknad 
och parkeringssituation som råder 
 behöver vi inte marknadsföra oss över huvudtaget.
Varken med lägehnhetsuthyrning, garage , lokaler eller parkeringsplatser.
  


Vi har ingen större omsättning på hyresgäster 
utan är alltid kö och flyter på.
Eftersom det är så har vi aldrig brytt oss om att ta fram reklammaterial,
 det har liksom inte behövts. 
Allt vi har i den vägen är lite kontorsmaterial , en och annan stämpel 
och lite färdigtryckta blanketter.



Om man inte behöver reklam i marknadsföringssyfte
 kan man ju alltid behöva det bara för att det är kul.
I stället för jobbarkläder hade det varit roligare att ta på sig likadana 
snygga piketröjor med tryck när vi åker dit och fixar.
Å såklart även ha dem här hemma i trädgården.

Ja det vore nåt det.
  

Å varför inte samtidigt beställa reklamgodis .
Nåt att bjuda på är ju aldrig fel det heller.
När jag ändå håller på så kanske det ska bli en
 beställning på hemmaträdgårdsgodis med.
Hjärtklubbor, gelehjärtan ,lakrits …… 
ja det finns hur mycket som helst som det skulle kunna stå
 Skogssäter på upptäckte jag.



Idag ska det tydligen bli varmaste dagen i år. 
Jag hade önskat att min tisdag skulle tillbringas här hemma vid poolen 
men verkligheten kallar.........
först jobb på jobbet och sen direkt efter
det jobb på fastighetsbolaget.
Jaja en tidig morgon och en sen kväll i Skogssäter garden är inte fel det heller. 

Ha en fin tisdag och njut du som är ledig.

Kram B 




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin