torsdag 24 oktober 2019

Drömmar om annat......






Halloj där !

Snart helg för många av er kan jag tro.
Själv börjar jag min vecka imorgon men det är inte det minsta
synd om mej .........efter semester och införhelgjobbsledigt
är det nu dags för vardag igen.
Utvilad och full av energi.

Vi har nu varit hemma igen i ett höstigt Sverige i några dagar  ………… 
grannarna har hunnit med att åka till sitt boende i solen och många
 fler runt om pratar om att göra det samma.
Det är inget jag kan tänka mig utan vill istället
fortsätta att ha möjligheten att uppleva nya platser,
i a f när man reser.



Däremot kan vi I N T E  tänka oss att byta hemmiljö eller flytta.
Vi som älskar att hålla på att bygga och förändra 
både inne och ute kommer att ha Skogssäter som bas för resten av livet.
 Möjligen med en övernattningslägenhet i vår egen fastighet stan .......
det i kombo med mannens dröm.


Han som i alla tider drömt om och haft som mål att nån gång ska han bo 
i en liten röd stuga i skogen .
 Vi bor ju som bekant redan i en röd ”liten stuga.”
kanske inte mitt i skogen men väl gränsande till den .
Vänder man sig åt ena hållet ser man grannarna men åt de andra 
är de inte svårt att låtsas att det är mitt i skogen. 






Jag kan absolut tänka mig att hänga med på hans dröm men då måste skogen var 
vid vattnet och gärna då Vättern .
Att köpa något med strandtomt ,underhåll och renoveringsbehov 
 lär inte bli aktuellt.
 Dels finns det knappt något i vettigt skick där vi vill 
och dels skulle det vara alldeles på tok för dyrt i så fall. 
Tänk om man istället kunde hitta en liten bit tomt vid en Vätten eller
nån annan sjö och bygga något eget,
ja ja drömma kan man alltid.

Ett attefallshus från attefallsverket skulle vara perfekt……
 nytt och frächt på en skogstomt vid vatten det vore väl nåt det, va.

 Vem vet vad som händer i framtiden .........
hans dröm och plan faktiskt kanske blir verklighet.
Jag lovar att ni får hänga med i så fall 


Kram B 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin