söndag 25 november 2018

Tänk va man kan hitta......


Hej hej !

Lovade ju ett roligare inlägg ikväll ............
det har ju inte precis hänt så mycket som är värt att skriva om så vi kör väl 
det minnet som facebook så snällt påminde om att det var fem år sedan igår :-)
Det tycker i a f jag är roligare än mitt ältande om det är och hur veckan har varit .

Det där med minnen det har jag verkligen haft tid till att botanisera i .
Oh maaaaaj gaaadh vad jag hittat mycket som glömts bort .
Inget ont som inte har något gott med sig.



När jag letade fram det här reportaget i Expressens julbilaga 
hittade jag en hel del reportage till som gjorts här hemma .
Kika i kategorin reportage här till höger om du vill se 
några av dem .
Kolla speciellt sommarreportaget som Lotta med bloggen Fyra årstider gjorde .
Ojojoj vilken lantlig idyll vi ser ut att bo i haha.
Vår idyll jo visst är det det , men att det skulle vara lantligt nääääää inte det minsta 
men det fick hon till bra:-) 



 Men nu var det julreportaget jag skulle visa .......



Rökmaskinen står i lusthuset fast numera i en annan " balja "
då denna i zink började läcka 
och tomten Efraim han bor i källaren han .



Upplevelsekalendern ni ser i fönstret på glasverandan på bilderna nedan 
den hängde med många år men skrotades då den knappt hängde ihop längre .
I varje påse låg en upplevelse .
Det kunde vara alltifrån julmys och enkla grejer som att att baka pepparkakor ,
ta ett julbad , göra julgodis till att spela spel .
I lucka tjugofyra låg alltid en resa ,
kanske dax att återuppta den traditionen fast i ny tappning  :-)





Ett lite mer lantligt och julijuligt Skogssäter var det då  
men många av detaljerna finns kvar .........



......  däremot har matsalen fått sig både en och två uppdatering 
sen dess .


Julkakakorna slängde jag ihop strax innan fotografen och skribenten kom, 
ehhhh eller inte haha .....
 nääääää det var allt Prinsessan som stod för dem ,
både de och ett helt gäng andra smarriga .
  

Juligt värre var det som synes i a f :-)
Det här gjordes i början av oktober när mannen samtidigt höll på att
renovera tvrummet mellan köket och matsalen .
så vi gick igenom byggdamm eftersom det fotades i köket med .
Fram med allt och sen var det bara att plocka bort för att sen fram med det
en och en halv månad senare .

Ha en riktigt go kväll och tack för titten .
Skönt att denna veckan börjar lida mot sitt slut ,
en vecka som är totalt struken i almanackan och vi helst bara vill glömma .
Nu skymtar som sagt ljuset i min tunnel så planen är att ta mej till jobbet imorgon 
och istället får jag visst lämna över soffan till den stackars mannen.

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin