måndag 26 november 2018

Mitt i nattenlycka och lyx som kostar gratis




Hallå där i adventsveckan !


Här ska förhoppningsvis är bäst att tillägga bakas pepparkakor , fixas naglar och jobbas helg
 men först ska 
världens finaste LillPrins firas på sjuårsdagen :-)
Alltså hur sjutton gick det till ......
 vi som fortfarande är " tjugofem " har ett barnbarn som fyller sju år .
S J U  Å R !
En stor kille som går i skolan , spelar hockey och är klok som en bok :-)
Det känns som igår då den där 26 november 2011 
när vi firade Prinsessan Prins på hans födelsedag 
och vi väntade hela kvällen oroligt och med spänning på 
det där sms från BB .
Mitt i natten kom det .med en första bild på LillPrinsen ........
världens sötaste lille kille var född och vi hade blivit Farmor och Farfar .
Vilken otrolig lycka :-)
Från den sekunden blev livet aldrig mer sig likt ,
vi är rikast i världen och tänk att man kan älska numera inte en 
utan hela fyra små killar så otroligt mycket :-)


Adventvecka ja .......
varför inte starta eller avsluta den med en smörgåstårta ?
Det är ju så lätt att svänga ihop så jag 
undrar jag alltid varför jag inte gör det oftare .


How to fixa en smörgåstårta med det som finns hemma :

Jag blandade ihop en grundfyllning av cremfraiche , majonäs och lite vispad grädde ,
smaksatte den sen i tre olika varianter 
en med leverpastej och bostongurka , en med  rökt lax och pepparotscreme
och en med hackat kokt ägg, purjo och gräslökscantadou.
Plockade fram rostandtoast ur frysen och skar bort kanterna .
La ihop den och lät den stå över natten i kylskåp innan 
jag dekorerade den med lite av varje .....
lax , polkabetor , gurka , tomater , ost , dill och några citronskivor.
Tanken var att kanterna skulle kläs med krossade ostbågar men det fick bli fiskkex istället .
Man tager vad man haver :-)





En lyxig vardagsfesträtt som kostar gratis......
eller i a f nästan , det enda som inhandlades till den var laxen 
resten var som sagt sånt som redan fanns hemma  .




Ha en finfin start på veckan .

Kram B

2 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Mums, älskar smörgåstårta.
Oj, är han redan 7 år. Han var så liten när ag började följa dig.
Kram Maria

Bittan sa...

Ja hur snabbt går inte tiden ,helt galet . Himla kul att du hänt med så länge :-) Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin