torsdag 3 oktober 2024

Att ha fått ge sig.....


Bara att inse att nu har även jag fått ge mig och börjar få höstfeeling,
speciellt efter igår när jag hade dejt med självaste Prinsessan Höst.
Även om färgskalan ute fortfarande går mest i grönt och solen har skinit 
från en klarblå himmel både igår och idag 
lyckades vi hitta både rött och gult till förvandlingen och pyssel.
Men innan hon hämtades tidigt på förskolan hanns det med att fixas höst inne,
daliorna fortsätter att blomma och de passade bra ihop med det höstiga i köket,
tänk vad lite det behövs.... en skylt, en handduk, ljus, några träpumpor 
och lite blommor i "rätt" färg och vips ser det ut som oktober. 


Det är  förresten inte bara köket som andas höst nu,
under tiden vi hade larmoperatör som monterade fler kameror 
passade jag på att göra en storstädning och omrokad i hela huset.
Bästa känslan efter sommarens städalitehelatiden är att få det riktigt storstädat 
så nu är vi redo för höstmys inne med.
Har du höstfixat eller du kanske inte byter detaljer efter årstid?


Det stora beslutet, Prinsessan Höst och diverse annat kommer en annan dag,
nu mot trädgården på min lediga dag.



Ha en fin dag.

Kram B  




 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin