söndag 15 september 2024

Kräpplampor och göra som alla andra .....


Efter en mysig tjejklubbsdejt med min lilla favorittjej
i fredags var det extra tidig uppstigning igår för att dejta en lite större favorittjej.
Nu när jag är iväg på mammadotterhelg kan det ju inte eka helt tomt här så
därför blir det ett inlägg med mitt senaste pyssel.

Precis som "alla andra" har även jag gjort ett gäng kräpplampor
efter att först ha testat med mindre blommor. 
En lampa i natur och ljusgrått och en i natur och tre olika aprikosa toner
har det blivit ……hittills.



Femtioelva häftklammer och några brända fingrar av limpistolen senare
återstod det största problemet ........
ska de vara hängande eller liggande, ha klar, färgad eller täckt lampglob?




Just nu hänger den ljusa med täckt glob i burspråket
och den aprikosa ligger på skåpet i matsalen med en svagt färgad lampa.
Helt olika intryck och sken men båda lika fina 
och det bästa är att det är lätt att bara byta om man vill ha förändring.

 










Har du testat än?
Om inte och ska göra det tänk bara på att beställa 
extra tjockt kräpp-papper av bra kvalitet.
Jag beställde tio olika och råkade få med en tunn utan de där strecken 
och den funkade knappt till de där smala stänglarna man har i mitten.
Speciellt till de stora bladen är det nödvändigt
annars går de inte att forma och de hänger rakt ner.



Ha en fortsatt fin mittimånadenhelg.

Kram B 




 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin