söndag 28 juli 2024

When life gives you lemons....




When life gives you lemons, make lemonade.

Ja det gäller att se tillvaron från den ljusa sidan
för det finns så mycket att glädjas åt och vara tacksam för.
Som nära och kära och att vara friska t e x.
Eller att man har semester 
och efter alla dessa år fortfarande har ett utvecklande 
och väldigt oförutsägbart jobb 
att komma tillbaka till efter ledigheten.
Även om jag tjatar om evig semester så vete sjutton
om jag faktiskt skulle vilja "gå hem" om det dök upp en möjlighet.
Inte riktigt än. 
Hade man haft evig semester så tror jag inte att man skulle 
uppskatta ledigheten på samma sätt
så det är jag tacksam för med.

På tal om lemon........
nu när Limoncellon från Rom är slut som i slutslut
 borde det väl vara dags att åka till Italien för att införskaffa en ny.
Ja för den måste inhandlas på plats
det säger lemonlagen.
Den sista slatten räckte precis till en Skogssäter special.
Limoncello blandad med Limonata (finns på ICA) och Prosecco.

Testa du med vetja.

Både att make lemonade och att make en Skogssäter special.
Vill man ha en alkoholfri är det bara att blanda Limonata med cider
det funkar det med .....jag lovar. 
 

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin