måndag 15 juli 2024

Om det visar fel .....


Sådärja då var jobbhelgen över för denna gång.
Igår strax efter nitton fick jag äntligen kliva in genom ytterdörren hemma.
Svisch sa alla dessa timmar på kontoret precis som vanligt,
så tur att man inte har ett långtråkigt jobb utan ett väldigt varierande och 
ibland lite för händelserikt sådant 
där snabba egna beslut och actions direkt krävs.



Hade jag inte jobbat med datum hela tiden som
med redovisningar och femtioelva olika uppföljningar bakåt, 
i-controler och säkerhet framåt och allt akut som händer samma dag 
hade jag trott att almackan visade fel!


Idag är det femtonde juli vilket betyder mitt i sommaren,
ja eller mer betydde för numera känns det ju som årstiderna har förflyttats.
Det riktigt varma badvädret i Sverige verkar mer vara i maj och juni..... 
om man inte gör som vi d vs badar ute året om.
Inte för att det är varmt i luften men ändå och kanske inte 
i den kalla poolen men väl i spabadet som håller trettionio grader såväl sommar som vinter.




Förra veckans sötaste lille badkille gjorde både och
han varvade mellan nitton till trettionio grader. 



Idag väntar dejt med en annan liten favorit 
för här är det ledig dag efter helgen som för ovanlighets bara var tre dagar. 
Jag brukar alltid jobba måndagen med och istället vara ledig på tisdagen
men ändrat schema gör att det blir lite annat både före och efter helg var sjätte vecka.
Eller ledig och ledig ........ innan dejten ska jag byta arbetsgivare till mej själv
och sätta mej vid datorn för mittimånadenbokföringen på Fastighetsbolaget en stund.

Vad har du för planer denna mitt i sommarenmåndag?


Ha en fin start på veckan,
för såväl du som är mitt i semestern som du som njuter av ledigheten. 


Kram B 










 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin