torsdag 28 mars 2024

Fel,fel,fel och att ha många kepsar att byta med.



Att kärt barn har många namn stämmer väl in på alla mina älsklingar,
det råder ingen som helst tvekan om det och alla har minst ett helt gäng var.
T o m den allra störste men där har jag precis ändrat talesättet till 
kär man har många kepsar.
Ja varför inte och det passar perfekt idag när han gjorde 
klart det sista plåtarbetet på spaverandan.
Det lilla projektet har krävt alltifrån 
 glasmästarkepan,snickarkepan, målarkepan till plåtslagarkepan men nu är det 
helt klart och jag är mer än nöjd.
Nu ska ni få en första glimt.





Å vilken himla tur att min Handy Man hann klart 
innan finbesöket i form av självaste Påskharen dök upp 
för att reka inför de riktiga besöken i helgen.
Och för den som mot förmodan fortfarande envisas med att tro
 att det är nån av oss som är utklädd till Påskharen så kan jag meddela att ni har fel, fel, fel:-)


Något som däremot inte var fel alls var vår första lediga dag ........
vilken fantastisk Skärtorsdag vi har haft.
Dejt med två små Prinsar, blå himmel, sol och tillräckligt med vårkänsla för att 
släpa fram det runda lilla matbordet med stolar ute
som vi ska premiära i helgen tänkte jag.
Framåt eftermiddagen byttes den blå himlen mot grå, det härliga var över 
och regnet kom men då var vi i stan och fixade det sista inför Påsken 
och nån som fyller år på söndag så det gjorde inte så mycket.

Ha en riktigt fin Skärtorsdagskväll.

Kram B  

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin