torsdag 30 mars 2023

När allt förskjuts, den krassa sanningen och att glädjas åt ......




Snö, snö,snö och ännu mer snö,
jobb, jobb, jobb och ännu mer jobb.

Kanske inte är världens roligaste sammanfattning av denna veckan
men det är den krassa sanningen. 
Snö, jobb, äta och sova ......
det känns som det är det enda som denna veckan bestått av.

Visserligen är jobbet både roligt och utvecklande och 
timmarna bara försvinner men det har varit liiiiite för mycket av den varan ett tag.
Men men så blir det ibland och
nu är ordningen förhoppningsvis återställd igen till det mer normala
för imorgon är jag ledig och en långhelg väntar. 
Slut på halva the nerver ending story d vs den med jobb, 
sen har vi ju som sagt den där storyn med snö med
och det har det varit alldeles för mycket av den varan.
Alldeles på tok för mycket!

Hur mina stackars översnöade penseer mår kan man ju bara gissa.
Ja jag vet att det är för tidigt och samma visa varje år men
det var fint vid entren de två dagarna de levde i a f:-) 
Fasen vet om inte årstiderna sakta men säkert håller på att förskjutas 
för visst börjar det mer och mer kännas som att 
vinter är januari, februari och mars, 
vår är april, maj och juni, 
sommar juli, augusti, september 
och höst oktober, november och december.

Nog om det för nu är det äntligen "fredag" och inne är det allt annat än vinter så det så.
När våren lyser med sin frånvaro ute får man 
se till att våra till det lite extra och samtidigt glädjas åt allt som är roligt..........
t e x att projekt ny övervåning går framåt i rasande fart 
och att min Handy Man har kommit mycket mycket längre 
än vad jag nånsin vågade drömma om när han började med "kaoset".
Perfekt att han tajmade in kvällsvecka just denna veckan 
så han har kunnat lägga golvet i dagsljus.
 

Men vad som är mest glädjande av allt denna veckan är såklart att jag imorgon 
får äran att fira att det är trettiosex år sedan
jag blev mamma för första gången. 
Japp imorgon är en stor dag för då fyller den allra störste Prinsen år, 
han som är pappa de största Småprinsarna och den lilla Prinsessan:-)




Ha nu en riktigt fin helg.
Det ska jag ha.

Kram B 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin