onsdag 13 oktober 2021

Tre viktiga och nödvändiga faktorer för att lyckas



Hej hej i det härliga höstvädret!

Oj vad tiden går ........
min långa jobbhelg sträckte sig tills i måndags 
med fest i lördags kväll emellan så sömnen har inte varit många timmar. 
Att dessutom inte vara helledig igår på min lediga dag utan
ha möte ett par timmar gör att första tanken imorse......
 är det verkligen onsdag redan ?

Jodå det är det :-)

En väldigt viktig sak fick jag i a f till på min ledigadagigårsomintevarledig.
Höstfotografering del ett av två av fem.
Låter det kryptiskt?
Förklaringen kommer på slutet.





Det där med höstfotograferande är inte lätt att få till.
Modellen ska vilja ställa upp samtidigt som jag är ledig i dagsljus
 och vädret ska vara bra.
Tre viktiga och nödvändiga faktorer som måste klaffa samtidigt 
men nu har jag faktiskt lyckats med två av fem.

Förra veckan Prins M som ni ser här idag och igår Prins L.


Del ett .....
när storebror var på simskola gick Prins M och Mormor upp i skogen bredvid 
för att plocka löv som han ville pyssla med.
Å tänk att alla faktorerna föll på plats 
  jag var ledig, det var fint väder och att han ville bli fotad 
ja han t o m letade platser som kunde bli bra :-)




Väl hemma igen limmades det löv som bara den
och eftersom han envisades med att plocka de allra största han kunde hitta
blev det ett träd med stooooora löv.







Efter skogsutflykt och pyssel får man glass med färska hallon.....
det är sen gammalt.
Både det och att han ska plocka sitt fruktmellis själv i trädgården.
Lilla hjärta som pratar både på in och utandning
självförtroendet och allt man vet och kan när man är fyra är det heller inget fel på haha.


 Det var höstPrinsfotografering del ett det 
del två kommer en annan dag
och jag håller tummarna för att det även 
blir en del tre, fyra och fem som är en höstPrinsessa.
Såklart hann jag med att träffa de tre höstofotade igår med men bara inne
och det blir ju inte det samma för höstdokumentationen.

Fortsättning följer.

Ha en fin Lillelördag min ska tillbringas tittandes ut på det fina vädret 
från kvällsjobb på kontoret.
Snart är det en efterlängtad blank ledig helg.

Kram B 
 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin