torsdag 20 maj 2021

När man borde ha stoppat och en bortglömd .....




Nu är det utredning som gäller för hela slanten.........
trädäcken och uteplatserna ska pimpas med en massa nytt.
Den bästa shoppingen till det är när man kan fynda gratis.
Japp det var precis det jag gjorde i helgen då jag for runt bland butikerna
här hemma och "köpte" nya dynor, kuddar och plädar i butik Skogssäter 
och en rökmaskin i butik Lusthuset.



Bara att släpa ut kopparkitteln och maskinen, fylla den med vatten och koppla in den på timer.
Nu står den så fint på den absolut bästa platsen där man kan njuta av den från alla håll.....
t o m förbipasserande ser den magiska röken från gatan.



Bilderna är från förra helgen då när vi fortfarande hade plank/staket vid spabadet:-)
Nu är där ommöblerat och såååå mycket bättre med utsikten där med.

Det har hänt mer förresten .......
något som inte var lika gratis som hemmashoppingen.
Något jag borde ha stoppat men som vanligt gör han som han vill ändå haha.
Mannen skulle åka och lämna tillbaka alla träpall som stenen har levererats på 
och samtidigt bad jag om en att han kunde få med sig 
len iten säck med sjösten hem ,typ den minsta på ett kvarts ton.

En liten är tydligen lika med åttahundra kg! 

Å T T A H U N D R A !!!

Jag tänkte max tvåhundrafemtio vilket borde ha räckt mer än väl för påfylldad 
och  för att jag skulle kunna fixa att tömma säcken 
imorgon när jag är ledig.
Men det är som vanligt .........är man inte med och stoppar honom går det åt skogen.
Behöver jag säga att han fyllde på sten tills det var mörkt igår och 
att det är myyyyyycket kvar.
Så om nån behöver svartvit sjösten i storlek mellan.......välkommen hit:-)


 Ja just det ......
trevlig helg.
 För min del är det fredag redan idag.


Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin