tisdag 4 maj 2021

Dubbla ljus i tunneln.......


Nu börjar ljuset mot det nya normala skymta långt där fram i tunneln.

 Vaccinering är bokad!

Mannen fick sin första förra veckan och jag får min i mitten av nästa vecka.
Inte för att det direkt kommer att påverka hur vi lever eller ändra något 
nämnvärt i restriktionerna/begränsningarna 
men det känns tryggare både för omgivningen och för oss själva.

Även om man säkert i a f delvis kommer att kunna resa i sommar 
finns det ingen som helst anledning.
Vi planerar som bäst för ytterligare en härlig sommar hemma i vårt eget paradis.....
en hemester varvat med kortare och längre utflykter.
Hur ser dina sommarplaner ut?
 


Att boka vaccination ja .......
det var inte bara att boka.
Det gällde både att "hänga "på låset" när tiderna släpptes och att vara snabb. 
Jag började hålla koll redan i helgen efter att vår region
 hade uppmärksammats på sociala medier och på nyheterna men då gick det inte att boka. 
Klickade mej in i samma minut som åldersspannet ändrades igår morse 
och det var jag I N T E ensam om.


Tiderna försvann under tiden man hade bockat i dem
så det var bara att ta första bästa.
Var inne igen senare på dagen och då var det bara några få tider i juni kvar
men jag gissar att det släpps fler.
Det blir till att fortsätta att hålla koll för en tid och plats 
som passar bättre för en eventuell ombokning.
Om inte så är jag glad för att i a f ha fått tid så pass nära inpå.



Vad bilderna har med vaccinering att göra?
Inget eller jo förresten det har de visst det.......
blommande lökväxter i trädgården får symbolisera att även våren/försommaren
börjar skymtas i tunneln.
Inga direkt ljumma temperaturer och regnigt är prognosen 
för hela denna vecka men det spelar ingen roll 
det fullkomligt exploderar med växtligheten
och på tisdag täcks väderkartan av en stor sol och hela 21 grader.

Dubbla ljus i tunneln.



Må så gott.

Kram B 
 



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin