torsdag 16 juli 2020

En alldeles lagom ansträngande......



Vet ni va ?
Nu kommer sommaren tillbaka ......
ja så är det med det.

Kan ju inte bli annat eftersom mailen ställs 
på semesterhänvisning i eftermiddag.
Det ska bli väldigt skönt både efter de senaste hektiska veckorna 
men framför allt efter en vår där beslut konstant ändrats ännu snabbare än vanligt 
och absolut inget ens varit i närheten av något som kan kallas normalt
varken på jobbet eller nån annanstans
.
Fast det är ju det som gör att det aldrig blir tråkigt,
varken på jobbet eller i livet.
Man behöver aldrig fundera på utmaningar eller omöjliga möjligheter.

Men nu stoppar vi tiden några veckor va.
Eller åtminstone lämnar över stressen och pressen på jobbet till min kollega.
Lika mycket som jag egentligen gillar tempot, allt galet
och oväntat där lika mycket uppskattar jag att att få lugn och bestämma över tiden själv.
 De närmaste fyra veckorna kan 
få gå väldigt lååååångsamt tycker jag.
Och I N T E  som de senaste fyra som bara sagt swich.



Vår personliga Moet vi fick av barnen 
på tjugofemårigabröllopsdagen är sen många år slut.
Innehållet ja men flaskan står i baren och påminner.
Nu när jag såg bilderna fick jag plötsligt den braiga iden 
att jag ska beställa ett gäng egna etiketter att ha till olika tillfällen.

Visst låter det som en alldeles lagom ansträngande uppgift att ta tag i första dagen på semestern?
Å där var det noterat på semestertodolistan att göra .....
i solstolen hoppas jag.


Ha det bäst.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin