torsdag 9 april 2020

Allin kan ingen eller inget ändra på i a f ....



Dukat för för två .......
ja ikväll blir det vår egen påskfest på restaurang Skogssäter:-)
Sen är det bara att fylla på med åtta till inför morgondagens stora fest ......
den stora med alla SmåPrinsar och Påskharen.
Tio är precis lagom vad som får plats vid matsalsbordet 
jag tänker att Påskharen har väl bråttom iväg till andra.

Eller näääääää......


..........nu blir det ju inte så.
Att den blir av kan inget virus ändra på men i år 
får det bli lite annorlunda.

Påskfest utomhus blir bra det med.

Är det varmt är dukningen allin 
är det inte det kör vi lite enklare typ ståågå.



Årets allinpåskdukning kan inget virus heller ändra på.

More is more även om det bara är för två.

När jag var och hämtade mina nya glasögon förra veckan 
tog jag en promenad på stan eftersom glasen skulle bytas på solglasögonen med.
Det var då jag fyndade detaljerna till årets påskdukning.

Gräslöpare, fågelbon för hela tio kronor st , två lila ljus också för en tia 
och en murgröneljusslinga för fyrtio på TGR.
Resten gammalt förutom Anthon Bergs Nougatägg som ligger lite här och där .......
nån har visst inte hittat dem än :-)


 Åretspåskdukning för två........
rottingunderlägg och glas från Newport, porslin Matheus sand,
årsägg från Royal Copenhagen,
förra årets påskservetter och lila underlägg från Rusta.

Tulpanerna i "rätt" färg är från jobbet. 
De är såna där osäljbaratillkund som personalen får istället för att de slängs.
Såååå  fint tillsammans med ett gäng syrenkvistar från trädgården.
Hade jag fotat från andra hållet så hade ni sett
en var på spaverandan med.


Den  lilla viollookaliken slank med när vi
 köpte uteplanteringsväxter förra helgen .
Kommer aldrig ihåg vad de heter men visst är de söta?!
När barnen var småköpte jag alltid ett gäng till skolavslutningen
och hade ute numera är de till påsk inne.

Tiderna ändras:-)






Nähäpp dags för denna Påskkärring
att sluta skriva och börja förbereda inför Påskfesterna
både för den idag och för den imorgon.

Ni som följer mig på Instagram vet vad vi åt igår.
För er andra så kan jag tala om att det var en tiopoängare ......
en sparrispizza med parmesan philadelphiacreme,lax och pinjenötter.

Mums.

En copy på den rätten kommer såklart att bli en av plockrätterna 
så en sväng till Ica för färsk sparris står överst på dagens todolista.

Vädret är lika fint idag med så det ska plantera ute
och sen ska jag bara njuta av påskledigheten.

Vad gör du idag ?



Ha en riktigt fin dag.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin