tisdag 31 mars 2020

Att drömma och bästa dagen idag


Hej igen från vår lilla drömsommarstuga vid vattnet……
eller rättare sagt från lusthuset hemma 
i trädgården med utsikt över spabadet !

Här hemma och ute i trädgården kommer vi att tillbringa extra mycket tid av sommaren i år.
Inte mej emot jag som alltid drömmer om att få mer tid hemma.



Drömmar ja .....
Vi gillar ju som bekant att vara hemma på Skogssäter på sommaren 
 inte bara sommaren förresten utan alla årstider 
men det hindrar ju inte att man kan drömma om sommarstuga ändå.

Ett litet rött huset vid vattnet har mannen alltid sagt att han vill ha.
Ett minihus att pyssla med och 
till det en gigantisk tillhörande maskinhall med allt han behöver….
traktor , grävmaskin och sånt där annat nödvändigt:-)

Det är hans dröm .......

 

...... min är något helt annat.

O M vi nån gång ska ha en sommarstuga vid vatten
  kan jag tänka mig vid Vättern eller vid havet.....
möjligen vid någon liten fin sjö i närheten .
En sjö med öar så man kan ha båt.
Själva huset ska vara nybyggt och underhållsfritt.

Om eller när den dagen kommer är vi är såååå nöjda
med sommarstugan här hemma med utsikt över både pool och spabad
….. ja vadå vatten som vatten:-)



Drömma kan man ju som sagt alltid göra 
och när väl den dagen kommer att vi ska bygga fritidshus har jag redan
allt klart i huvudet hur mitt ska se ut.



Skogssäter här hemma är falurött med vita knutar och gröna detaljer 
 vår hyresfastighet i stan är putsat i gult och grått så mitt fritidshus 
ska vara något annat......
vitt med grönt plåttak.

Ja lite variation måste man ju ha :-)




Med det så får det vara färdigdrömt och nu åter till verkligheten .......
idag är det ingen vanlig dag nä
för idag är det Prinsens födelsedag hurra hurra hurra:-)




Smygfirade av hans dag har redan skett som ni ser 
eller mer vi firade att vi blev föräldrar för första gången.
i form av ett söndagsbad där avhandlades både minnen, framtid och drömmar.

Fira huvudpersonen ska vi såklart göra med .......
både idag på dagen och i helgen:-)
Bilderna var de första jag hittade ......
de är inte från "igår" precis men vad gör det födelsedagsbarnet ser likadan ut
både igår O C H  idag........
 SmåPrinsarna däremot de har vuxit rejält på tre år.




Ha en fin världens bästa dag .

 Kram B 



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin