måndag 24 februari 2020

Helt olika stilar .......



Dags att kika in i vår lilla sommarstuga ....... 
the lusthus.
Det var här jag inledde operation makeover i lördags 
då när jag fick den där briljanta förvandlingsiden.
Iden kräver som jag skrev igår lite manlig möbelhämtar hjälp 
 nu väntar jag bara på att han ska lösa det 
i veckan innan jag kan fortsätta.
Vår släpkärra är upptagen av köksbytet
så det lär inte bli förrän till helgen.




Den där lantliga stilen har kommit och gått.........
 inne är den är sen länge passerad och har ersatts med mer klassiska
möbler och inredningsdetaljer men här passar det med
en lightversion så detaljerna får vara kvar.
Att byta ut och ha olika stilar är inte det samma som att det kostar en massa
oftast är det så gott som gratis eftersom vi har ett lager i stan med diverse ärvda möbler,
porslin och braåha plus lite av vårt som sparats.

Vad det ska bli istället för den gigantisk platsbyggd disken
 och en stor tung otymplig matgrupp i järn ska ni få se när
mannen har gjort sin del d v s flyttat om och kört hem.



Lusthuset är isolerat och uppvärmt med golvvärme
här är det mysigt att sitta året om
speciellt kommer det att bli det när min briljanta ide förverkligas.



När vi byggde lusthuset passade vi på att dra ner vatten
både inne och ute .....
visserligen bara kallvatten men det är ändå smidigt att ha det där.




Tornet med belysning byggde min Hand Man efter lampan.
Den har hängt där sedan dag ett och kommer att hänga kvar forever.








Det var en liten glimt .......
fortsättning och helheten kommer när iden är förverkligad.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin