måndag 9 december 2019

Att ha fira något helt galet en måndag i december........


Vips så var det måndagkväll efter en lång jobbhelg.
En alldeles speciell dag.
Tänk att just idag den nionde december 2019 firar Bittan trettio år.
Trettio i Blåa lådan!
Helt galet och vad mycket roligt jag har fått uppleva,
lära mej och utvecklats men framför allt vad många härliga människor som 
jag fått äran att lära känna och vad mycket som hänt rent tekniskt under alla dessa år.
I kväll firar vi både det och att jobbhelgen är slut.
Present fick jag av min chef idag och ryktet går
att jubilarerna ska firas på vår julsamling. 



Skål för trettio år med en otippat god skumtomtedrink.
Jag som egentligen inte alls gillar mjölkdrinkar
och gärna vill ha syrliga ger denna tio skumtomtar av tio möjliga.
Alltså ni bara måste testa.



Gör så här :

Smält tio skumtomtar i tre dl mjölk.
Låt svalna.



 ,
Häll is, tolv cl gin och skumtomtemjölken i en shaker.
Skaka och fyll upp i glas.
Dekorera med en polkagriskäpp, en skumtomte och toppa med grädde. 
Nästa gång ska jag göra den snyggare ........
sätta dit en grankvist och spritsa grädden med något mer i  
så blir det ännu juligare. 



 En bättre måndag börjar lida mot sitt slut......
hoppas att ni också haft en bra dag.
Ni vet väl att efter en bättre måndag kommer en bättre tisdag.
För min del väntar en ledig dag med frissabesök
och förberedelser av julafton numero ett
den som vi ska ha här på lördag.

Ha de bäst och glöm nu inte att testa skumtomtedrinken.

Kram B 


3 kommentarer:

Mi sa...

Grattis på 30-år på jobbet!
Drinken ska absolut testas
// Mi

Bittan sa...

Tack Mi . Ja du måste testa den, ett hett alternativ till spetsad glögg. Kram B

Unknown sa...

Grattis till dina 30 år bra kämpat. Drinken ska jag prova någon dag såg god ut👍🌟

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin