tisdag 19 november 2019

Nödvändigheter



Hej och god tisdag !

Idag tänkte jag att ni skulle få se min senaste absoluta onödvändighet .
Det där med vad som är nödvändigheter eller inte 
kan man ju ha lite delade meningar om.
Vi har väldigt olika definition på det jag och min Handy Man.



Min senaste nödvändighet var en med min mening ,
en tja vad man nu ska kalla den för…… 
dryckesvärmare , kylare eller dukningsdetalj på bordet det funkar väl vilket som.


En nödvändighet inför kommande vinterdagar ute i snön 
eller halvute på spaverandan, 
i pulkabacken likaväl som den där dekorationen
på det dukade preadventsbordet,
till juldukningen och längre fram även en frostig vinterdukning.



Ja ni hör ju nödvändigheten som har hur många 
användningsområden som helst.
Handy Man har som sagt en lite annan uppfattning om nödvändigheter,
 i hans värld är det maskiner, maskiner och åter maskiner som står för det.
Säg det som inte finns här i alla uthus och i garaget .
Garaget ja …….
det som borde och egentligen har plats för tre bilar plus lite till 
är istället fyllt av nödvändiga maskiner. 
Det "enda" som just för tillfället saknas är en hydralisk avdragare 
en sån där mojäng som är användbar till mycket
så vem vet det kanske blir hans nästa nödvändighet.

Själv ångrar jag att jag inte beställde fler av min nödvändighet ,
det hade varit en perfekt vintergåbortspresent att ha hemma på lager.


Ha nu en riktigt fin tisdag.

Kram B






Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin