tisdag 12 november 2019

Att jobba ute .......




Hej hej !

Sakta men säkert och lite i taget växer 
vinter/advent/julljusdekorationer fram inte bara inne utan ute med. 
Senaste utredningen är
spaverandan som nu fått sig en preadventsuppdatering.
Eller nu och nu det gjordes faktiskt redan förra veckan.
Att den kallas för spaveranda beror på att den leder med utgång från
matsalen ner till Skogssäter garden Spa.
Den är halvtomhalvt inglasad kan man säga ,
glas åt Prinsarnas trädgård , två husväggar , bara öppet för trappan ner till bastun 
och åt det stora pooldäcket.  




Rottingfåtöljerna med dynor har stått här året om i x antal vintrar 
och tack vare att det är skyddat är de är lika fina som när vi köpte dem.
Här sitter vi året om fast det i princip är ute.

Speciellt härligt är det på vintern med snön som yr utanför
att då sitta här på ett fårskinn
med en filt virad om sig och med något värmande att dricka är extra mysigt.
Perfekt att ta med sig datorn ut och blogga eller att jobba med bokföring ......
ute men ändå inne .



På tal om bokföring ja ........
fastighetsbokföringen kör jag som så mycket annat i excel.
Jag lever ju typ 24/7 med det på jobbet,
i stort sett alla de dagliga femhundraelva programmen jag jobbar i 
är excelbaserade.
Förutom några grundkurser för hundra år sedan ,
lite special vid behov med ExcelPrinsen,
en och annan överkurs då och då på jobbet och google är jag mer eller mindre självlärd.

Du som bor i Stockholm,Göteborg eller Malmö och behöver grund är ett tips .....
Många program kan man lösa utan specialkunskap och dagligt användande men 
för att kunna utnyttja allt som finns i excel
och inte bara jobba i färdigt material utan själv kunna skapa de rapporter
och uppföljningar man vill ha
krävs det kunskap.
Senast igår var jag tvungen att lära mig nåt nytt då
vi helt plötsligt fått en programuppdatering av kontrollrapporter som inte går att
konvertera som vanligt till excel. 




Här på spaverandan har vi uttag så snart blir det till
ta ut elfilten .







Ha en härlig tisdag.....
min ska tillbringas med excel till framåt åttasnåret så att
sitta här och njuta får vänta till en annan dag.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin