söndag 13 oktober 2019

Livets liv .....


Livets liv .........
två ord som beskriver vår lördag väldigt bra.
Att få tillbringa dagen tillsammans med de viktigaste som finns 
det är lycka det!
Efter allt för få timmars sömn anlände mitt bästa sällskap,
de två stora SmåPrinsarna.
 Sova det kan man göra i ett annat liv......
livets liv är att umgås med dem och deras kusiner.


Hej där förresten!

Hoppas allt är bra med er med.
Här är det finfint efter en lång mysig Prinsdag med alla mina älsklingar.

 Den minste av de två stora Prinsarna hade innebandyträning så vi
tillbringade först dryga timmen i sporthallen på förmiddagen.
Att tränaren hade fullt sjå att hålla koll på tjugo klubbviftande femåringar
det kan man lugnt säga.
De har inte hållit på många gånger så han kom av förklarliga skäl inte ihåg namnen på alla.
När det var Prins A:s tur att säga vad han hette vägrade han med hänvisning till
att det berättade han minsann förra gången haha
Ja hur svårt kan det va liksom ......
har man sagt något en gång så räcker det är hans filosofi:-)


Väl hemma igen hade Farfar rivit en vägg på gamla glasverandan 
aka nya uterummet.
De där två små stjärnorna är alltid sugna på att jobba så på med handskar 
och vips var de gamla spröjsade fönstren som vi skulle spara
inburna i förrådet, skräp och rivningsvirke lagt på släpkärran,
alla fönster putsade på garaget !!!! och löv både krattat , kört med uppsamlare 
och blåst med lövblåsare.
Duktiga killar.
Jodå de fick såklart lön. 



Lagom sen när de där två superduktiga jobbPrinsarna blivit hämtade av sina föräldrar
ringde nästa Prins och undrade om han fick sova över.
Såklart fick han det då vi ändå "bara" skulle vara hemma.
Han jobbade minsann han med ......vek servetter till middagen och
hängde med ut i skogen för att plocka mossa.
Hans kommentar när vi skulle äta var klockren..........
-ohhh maaaaaaj gaaaadh vilket lyxigt kalas jag hamnade på:-)
Vi käkade rester från mammordöttrarträffen......
att han just därför hade med sig egen matlåda är en annan historia haha. 



Fortsättningen på vår mysiga dag och bygget tänkte jag att vi tar nästa gång
det ser nu i skrivande stund helt annorlunda ut då Handy Man höll på hela eftermiddagen.
Skrivande stund ja .......
det här inlägget skrev jag igår kväll när nattgästen Prins L somnat. 
Jag gissar att jag inte får någon sovmorgon idag heller
och att sitta med en dator i knät när han är här går totalt bort.

Ha nu en riktigt härlig söndag.
Det ska jag ha med b l a ännu mer Prinsmys, fastighetsfix i stan 
och mer förevigande av uterumsprojektet.
Mer livets liv :-)

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin