torsdag 27 juni 2019

Att ha en ny sysselsättning.....



Hallå där !

Torsdag vecka tjugosex.
Kan tänka mej att några av er är inne på sista jobbsvängen nu
eller som vi inne på första ledigheten....
vi som snart avverkat en totalt avkopplande vecka.

Hur som helst hoppas allt är fint .


Idag tänkte jag att vi tar en titt i vår nya lilla minioas.
Här växer det så det knakar.
Ni som följer mej på instagram vet att min nya sysselsättning och avkoppling 
är att kolla på när målarfärg torkar,
Ja typ det och när det växer.
Näää riktigt så illa är det inte .....
inte riktigt än haha .


Men att målarfärgen från allt han målat torkat
och att det växer så det knakar det råder det ingen tvekan om. 
O M det är mitt nya kall kan väl diskuteras
mer ett gammalt återuppståndet skulle jag vilja säga.
Min mamma och pappa var självförsörjande på grönsaker tack vare deras koloni,
där är vi inte än men däremot en god bit på väg.




Storebror Prins L fick äran att skörda första stora gurkan i oasen häromdagen.



När vi grävde upp trädgårdslandet och byggde nya uteplatsen 
skapade vi denna nya oas bredvid garaget.
Här är betydligt mer lättrensat med odlingslådor och krukor på grus 
än i en övervuxen djungel bredvid skogen.
Här är helt i lä och i sol mer än halva dagen.


Om Storebror fick skörda första stora gurkan var det inte mer
än rättvist att Lillebror fick göra detsamma med den första lilla Västeråsgurkan.















Ha en härlig torsdag, .
Här lutar det åt en liten utflykt framåt dagen.
Återstår bara att se om lutningen håller :-)

Kram B 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin