fredag 15 februari 2019

Fortsättning på den hjärtliga dagen, ett tips och fyyyyy på mej



Hej där !

Hoppas allt är bra .

Det är ju dagen efter alla hjärtan och fredag
så det kan väl inte vara annat än toppen.
Å Full fart mot vår ,
igår var det första gången det var ljust ute när jag slutade vid fem.....
wow vilken känsla :-)

Alla ❤️ dag.

Hoppas ni hade en riktgt härlig dag......
med eller utan firande, hjärtligt kan det vara ändå.
Vi firade den såklart på rätta dagen med.
Hjärtlig det kan man man med all rätt säga att den blev på alla sätt,
möjligen med lite mindre dekorationerna än när den firades med Småprinsarna.

Vi firade både kärleken och Minstingens namnsdag .....
Prins M heter ju Valentin i andra eller näääää i tredjenamn 
måste det vara när jag tänker efter. 
Hur som helst namnsdag hade han i a f.

Min mamma uppmärksammade och firade alltid namnsdagar ,
ja t o m nästan mer än födelsedagar.
 Att Namnsdagar är viktigt det sitter i sen jag var liten .......
å ändå lyckades jag i år missa Favoritsonens dag förra veckan !
Fyyyyy på mej .
Det finns ingen som helst bortförklaring eller ursäkt.
När jag kom på det två dagar senare utnämnde jag mig själv till 
världens sämsta mamma.
Tack o lov jag blev som tur var uppgraderad direkt igen :-)

Den❤️liga dagen var det ja ............





 Vi "firade" på allra bästa sätt med en kväll tillsammans hemma.
U T A N  presenter och blommor 
med en tänd brasa i kakelugnen, lite gott att äta O C H tid .
Upplevelser och att få vara tillsammans .........
det är både att fira och viktigt det .
Efter en copypaste på middagen jag tipsade Prinsessan om 
när hon ville ha Allahjärtansdagsmiddagstips :

Smörstekt vitt bröd i hjärtform.serverad med 
löjrom , vispad cremefraiche och rödlök ..........
en klassiker som alltid går hem . 
Till det bubbel och en Alla hjärtans dagsbakelse 
som mannen överraskade med.
En riktig tiopoängare med två sorters mousse på chokladbrowniebotten,
toppad med gele och marsipanhjärta.





Bubbel en torsdag .....
 ja varför inte ?!




Å där är han ...........mitt allt ,
min bättre hälft , mitt allra största hjärta ,
pappan till mina barn, Morfar och Farfar till mina barnbarn.
Tänk att vi morgon firar trettiotreår tillsammans :-)
Trettiotre år i ur och skur, i med och motgångar,
i glädje och sorg .
Å inte en endaste dag vi har tvivlat på OSS .
inte en endaste dag har vi somnat osams .
Att vi är olika som natt och dag råder ingen som helst tvekan om
 det är det som är delar av receptet till lycka,
b l a det , värderingar och samsyn på vad som är viktigt .





Å hoppsan där dök visst ett hjärta till upp  .........
världens bästa K och till lika en av mina allra 
bästa kollegor sen måååååånga år tillbaka. 
Han har som tradition att baka vaniljhjärtan och bjuda
mej och min partner in Crime d v s min Pantertantskollega 
 på på Alla hjärtans dag .
De slår alla köpta vaniljhjärtan med hästlängder :-)

Har försökt tipsa mitt eget hjärta om att gå kurs hos K ....
men baka näääää varför det när man kan köpa eller be mej .
Ja ja vi fortsätter väl som vanligt med att var och en gör det den är bäst på :-)



Ha nu en riktigt bra helg .
Vi ska faktiskt fira lite till ......
 lika bra att köra på när man ändå är igång.
Nu väntar vår julklapp som räcker hela året ,
den där tidtillsammansdagen varje månad.
Planen var en vardag men vi lyckas inte få till det med ledighet
 i februari så det får bli en helg denna gång .
Det funkar det med .......
det är innehållet och tillsammans som är det viktiga .

Kram B 




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin