onsdag 30 januari 2019

Släppt kontrollbehov ,flexibilitet och ........




Hallå där !


Hur har ni det i kylan  ?
Här står termometern på minus sjutton .
Ojoj.......hua vad kallt , det blir till att pälsa på sig ännu mer idag .

Bara för det fick jag så "lägligt" hem min nya vårkappa igår.
Inte för att jag precis hade trott att jag skulle kunna premiära den idag 
men riktigt så kallt var inte planerat .
Fast när blir det som planerat egentligen ?
Nu tänker jag inte bara väder ......
 mer inte väder alls utan i allt .

För min del är både kontrollbehovet och jante totalsläppt sen länge,
vi gör som det passar oss och ändrar om efter behov.
Det blir som det blir och det är säkert en mening med att det inte blev som det "skulle".
Att genom åren ha överlevt/ genomgått alla femtioelva omorganisationer på jobbet 
 har garanterat påverkat till det .

Jag brukar inte blanda in mitt yrkesliv här så det får räcka .
Men som sagt både flexibilitet och detblirbraändåfastdetinteblevsomplanerat råder 
sen länge så att oroa sig är inte min grej .

I livet och arbetsmässigt är det mer regel än undantag 
att det nu för tiden INTE blir enligt plan känns det som .
Det lyckas alltid inträffa något oförutsägbart som
helt enkelt gör att man får tänka / planera eller ändra om !







En sak i livet som faktiskt blev som planerat 
trots eller rättare sagt tack vare omändring är tavelväggen över soffan :-)
Beställde tre poster för inga pengar alls med rabattkod 
och vips var rummet förnyat och blev som jag tänkt .
De som var här tidigare hamnade i matsalen och i min WIC
och de som var där flyttade vidare . 



Ska passa på att byta kuddar med ......
grönt är skönt men nu är jag sugen på mer åt rosa , ljusare och vårigare 
så det får bli en ny omrokad .
Bra där när man slipper köpa nytt utan "shoppar " hos sig själv .
De beige med palmerna flyttar fram och tillbaka mellan soffa och matsal ,
just nu är de i soffan men så fort jag " shoppat"  klart rosa får
de flytta härifrån permanent ..... tror jag :-)




Nu mot dagen .......
undrar vad som inte blir som planerat idag ?


Ha de gott . 

Kram B

1 kommentar:

Från Glam till Damm sa...

Ja, det blir som det blir och det är som det är...Så fint och ljust och vårigt det blev i soffan, och visst är det underbart att fynda.

Kramen och ha det gott!

Anneli

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin