onsdag 16 januari 2019

Att inte ge sig in debatten men.......




Från soliga Mexico till ett snöigt Sverige .
Här är grått och ruggigt men medicinen börjar tack och lov verka 
så jag mår lite bättre .
Låter fortfarande som en kraxande jagvetintevad 
men hostar faktiskt inte lika hysteriskt idag.

 Så därför tänkte jag fortsätta att gå igenom fler härliga tropiska januaribilder .
Ja mitt i debatten om att sluta flyga helt uppmuntrar jag inte precis tvärtom
men däremot till att fortsätta upptäcka världen .
Denna debatten på sociala medier speciellt bland dem som i vanliga fall sällan
eller aldrig reser tycker jag börjar gå till överdrift.

Nääää jag bor inte bakom en sten, jaaaaaa jag värnar om planeten, 
kommande generationer och miljön .
Att välja andra kommunikationsmedel när det är möjligt och ha skypemöten 
är en självklarhet däremot att uppleva världen 
och andra kulturer det tänker jag även i fortsättningen göra
 då och då .
För min del är att försöka leva klimatsmart och göra det man kan 
i vardagen viktigt.
Det går alltid att göra mer men jag tror
att en flygresa då och då gör betydligt mindre än t e x all denna köphets som råder.
Bloggare och skribenter som i ena stunden slår sig för bröstet kommer med pekpinnar 
och uppmanar alla att inte flyga, att plastbanta och det ena med det tredje för att
i nästa stund uppmana till en hysterisk konsumtion känns bara som hyckleri.
Tacka vet jag att vara nöjd och att ha tid till upplevelser .
Jag tänker inte ge mig in mer i debatten ,
var och en gör som den vill och som känns rätt .
Det som är rätt för mej kanske inte är rätt för dej .

Punkt .





Dagens foton är tagna från den vinkeln jag befinner mig i 
nämligen från soffan .
Planen är att ha något annat än pyjamas på mej, förmiddagen 
lär innehålla nyhetsmorgon , jakten på en ny regering O C H resedinspo .
Haha så kul har jag det .
Vad gör du ?










Ha en finfin dag ,
kika in igen lite senare vetja om du är sugen på 
annat än Januarisverige .

Kram B



2 kommentarer:

Cat sa...

Hejja Bittan! Jag håller med dig, platsbanta och "oflyga" för att hålla sig väl med läsarna för att i nästa andetag propagera för överköp. Nehej, tack och hej! Men jag följer dem inte längre :-)
Ha de gott. Kram, Catarina

Bittan sa...

Hejja Cat med :-). Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin