söndag 20 januari 2019

Att ge det några timmar .....



Ett hej från Skogssäter matsal denna söndag !


I brist på sol på andra sidan jordklotet får man väl
glädjas åt att det så sakteliga går åt rätt håll i detta landet .

Äntligen ett par dagar med dagsljus :-)

Även om jag inte har möjlighet att njuta av det ute så visst är det himla skönt 
att man inte behöver ha alla lampor och spottar tända inne hela dagen .

All jul är borta med förresten ,
( förutom minikulorna på ljusmanchetten men de är inte jul
de byter istället färg under året , just nu är det grönt och guld men snart blir det nog rosa och vitt )
ja nu snackar vi allt .......
har haft renar , lite vintrigt och några slingor inne kvar men nu är både det och 
belysningarna ute nerplockat , t o m det gröna från de sista hyacinterna rök igår .
Lika kul som det är att plocka fram allt lika skönt är det när det är dags att
plocka bort och det blir " rent " .

Var årstid har sin tid ,
julen är över och nu är det vinter med hopp om ljusare tider :-)





Ja men hej på er förresten som sagt !

Hoppas allt är bra och ni som jag får lite 
extra inspo av dagsljuset och mina reseinlägg .

Inspiration behövs alltid ........och alldeles speciellt nu för min del  .
Är idag inne på dag sexton med influensa , hosta
och den totala förlamande tröttheten vill tydligen inte ge med sig .
Tanken var att jobba imorgon men jag vet inte hur det blir med det,
ska ge det ett par timar till nu så får vi se sen
om det istället blir ytterligare ett besök hos farbror doktorn istället .

När till och med mannen som sett mig de senaste veckorna
hajade till och kommenterade hur trött jag såg ut igår 
då är det inget kul att se sig i spegeln .
Han tyckte för övrigt att vi båda behövde sol så så fort jag är
lite piggare ska jag kolla efter det :-)
En Amerikatrip är ju aldrig fel men det är frågan om vi lyckas få till det i vår .
Tanken var en långweekend till Rom i april med bästa vännerna
men vi lyckas nog inte få till det med flygtider och ledighet då .
Vi får väl satsa på en annan weekendresa ........
ja nåt borde vi väl kunna klämma in
mellan jobbhelger och lite annat som redan är inbokat hoppas jag  .




Men som sagt ....
nu njuter vi hemma av dagen med dagsljus ,
det är desto roligare än ältandet om mitt mående.
Tänk vad lite som behövs egentligen .
Ljus .




Ha en fin söndag .

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin