lördag 6 oktober 2018

Lugnet ........och uppkopplingen




Hej hej från trollskogen !

Nja det kanske inte är riktigt här vi befinner oss .......
näääää mer istället så långt ifrån detta lugn man kan komma.

Den magiska trollskogen var sista stoppet på vår förra utflykt .
Japp jag lovar att detta är det absolut sista inlägget från den hemliga födelsedagsresan.
Kontrasterna mot där vi är nu är stora vill jag lova......
men båda har sin charm fast på helt olika vis .


Via småvägar tog vi oss hemåt från Forntidsbyn vilket var det näst sista stoppet 
det var vackrare än vackrast så vi var bara tvungna att
stanna för att få lite skogsluft med.



En mossklädd stenmur mitt i trollskogen ......
det bara andas välbefinnande och så vackert att man nästan blir religiös .
Jag hittar min energi och lugn vid Vättern men att ta sig ut i skogen 
 då och då året om är minst lika viktigt .



Tystnaden och den trollska stämningen .............
precis det som behövs i vår stressiga och ständigt uppkopplade värld .
Sen hindrar det ju inte att man gör ett instagraminlägg därifrån hahah.
Ja vadå det ena behöver inte utesluta det andra . 
Instagram är väl kanske inte det man först förknippat med lugn men däremot inspiration 
och det är viktigt för välbefinnandet det med .
Så ut i skogen å instagramma .


Å på tal om att instagramma ,
ikväll väntar vi på måäääääänga inlägg då
 LillPrinsen spelar sin första elitseriematch i hockey ..........
hans lag har fått äran att spela pausmatch när HV spelar :-)
Att vara sju år och få vara på isen i en fullsatt eltitseriarena 
det är stort det.
Tyvärr kan jag ju inte vara med men som tur är finns både hans mamma och Farfar där 
som har lovat att dokumentera. 
Hans pappa är ju med på isen så han har nog fullt upp han med .
Sååååå himla synd att jag missar detta historiska ögonblick men i detta fall 
är ju uppkoppling bättre än bra att ha.








Ha de bäst .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin