torsdag 27 september 2018

Att se fram emot WM i outfits









God torsdagsmorgon från köket , ett kök där höstsolen skiner in :-)
Hoppas allt är bra därute .
Här är det bara fint  ........
förutom det att det är lite synd att man inte har möjlighet att ta tillvara på det fina vädret ute .

Hade behövt en stund baravara ute i naturen idag .

 Men, men det blir till att njuta av hösten genom kontorsfönstret istället
 i den varierande , oplanerade , prioriterande och stressiga miljö
som vi alltid har där går dagen fort .
Hoppas nu bara på att det håller i sig till helgen .
Helgen som i o f också väntas innehålla en massa jobb men då på ett helt annat sätt .......
nämligen här hemma med grävmaskin och uteröj
  men då är vi lediga och kan styra tiden själva så det är något helt annat det.

Idag har jag haft sovmorgon och en riktig långfrukost med tända ljus så jag ska inte klaga
även om det inte funkar att sova länge så bara det att slippa åka iväg i ottan är guld värt .
Vardagslyx kallas det med :-)
Å ja jag veeeeeet .......hade jag inte fastnat här hade jag hunnit med
en baravarakvart i skogen .



Sol var det idag ja .......snacka om varannnandagsväder .
Igår grått , blåsigt och regn , idag ser det ut att bli en stålande höstdag :-)

Här väntar nu alldeles strax jobb till sena eftermiddagen 
för att sen möta upp mannen för att beställa sten till helgens trädgårdsmakeover ,
efter det en sväng till vår hyresfastighet i stan där det är hög tid att inventera och planera
allt inför hösten som behöver göras i trädgården/ gården och med utemiljöerna .
Som avslut efter det blir det till att pussla med bilarna i garaget där
då vi ska ställa in den ena av sommarbilarna 
och byta ut den mot en av de andra.
Sen är det väl kväll och mörkt kan jag tänka mej .
Japp det där är/var min torsdag det .
Hur är/var din ?




I det höstsoliga köket har vi Morristapeterna som jag är sååååå nöjd med .
 Vi valde mellan några olika mönster då vi gjorde köket för snart två år sedan,
 valet föll till slut för Seawead vilken passar lika bra höst som vår sommar eller vinter .
Morris har ju x antal mönster som alltid är aktuella och klassiska ........



..... en annan favorit är Pimpernel ,
det mönstret har vi både i muggar , brickor, underlägg och glasunderlägg 
och för säkerhets skull både i brunt och i blått .





Gissa om jag ser fram emot WM i outfits vilket inleds snart  .
Jajjamännn här är en som ska hänga på beställningsklickningen 
 då HM släpper sitt samarbete med William Morris .
Som vanligt när de släpper kollektioner i samarbete är det ingen eller 
väldigt lite reklam , det säljer sig självt och sprids på annat sätt och brukar ju ofta sälja slut direkt .
HÄR kan du se lite mer .

En brun sjal och något nedan i Pimpernel att matcha köket , dukningen 
och mina nyfixade höstnaglar med 
tack , ja tack :-)
Fördelen med WM är ju att alla mönster funkar ihop .






Oj vad klockan gick ,
dags att göra sig i ordning och dra ut i höstsolen ......
mot verkligheten .

Kram B


2 kommentarer:

Anneli sa...

Hej Bittan! Jag älskar din stil! Orrefors Karat och Morris....Underbara klassiker och riktiga investeringar. Ja, visst skall det bli kul att se kollektionen på HM i samarbete med Morris. Blusen är snygg och den kommer ju att matcha min bricka. Kramen och ha en fin kväll! Anneli

Bittan sa...

Ja visst är det och sånt som man inte tröttnar på . Nu gäller det att vara beredd för fler investeringar på onsdag, att matcha brickan det är viktigagrejer det :-) Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin