tisdag 12 juni 2018

Veckan med stort V och manlig list




God tisdag  !

Hur har ni det ?
Här är vi mitt inne i en hektisk men rolig vecka ,
nämligen namngivelsevecka .
Ovan ser ni en liten glimt av temat för den fjärde i ordningen
av denna tillställning ...... Prins M .
Vi kör ju planering och lite i taget men nu börjar det dra ihop sig .
Igår släpade jag hem en hel låda med 
fjorton flaskor alkoholfritt bubbel till ballongsläppet 
och på kvällen fixade jag och huvudpersonens mamma
 det sista med maten .
Eller inte fixade som i fixade maten utan mer 
hur mycket och vem som köper / gör vad .
Vi blir som det ser ut nu fyrtioen gäster så det blir en del
med tanke på att det ska vara mat .
De handlar ju det mesta 
men eftersom vi ska vara här så är jag i allra högsta grad delaktig 
inte minst i lagandet av det .
Buffe till så många kräver planering .

Så här har jag inte tid att sitta .
Dags att dra till stan för att fixande av lite av det som hamnade på
min lista innan jobbet .
Under tiden får ni åka till Paris en sväng igen .

Ingen Parisrresa utan att ha vandrat heeeeeela paradgatan .



Så lägligt låste sig benet på mannen precis utanför
Louis Vuittons enorma flaggskeppsbutik 
på Champs-Elysee .

Så lägligt kunde han inte gå åt vänster för att stå i 
kö och för att köpa min bröllopspresent 
utan det låsta benet funkade  tydligen enbart åt höger .
Mitt emot ligger både en Laudree och en uteserveringen där han 
på den sistnämnda var tvungen
att " laga " det med en Aperol Spritz .
Manlig list eller stackars han ?
Lite både och faktiskt för han hade verkligen ont 
och efter att gå gått , gått och gått 
så kan man ju tycka att det är lite märkligt att det inträffade just 
exakt precis där  .
Liiiiite märkligt :-)





När väl låsningen släppte var det ännu längre kö 
och han ville inte riskera att få en låsning till eller fastna i metalldetektorn !!!!!
Ehhhhh .




Så nähääää ingen väska denna gång heller !
Tur att jag har en mammadotterweekend inplanerad till Köpenhamn framöver 
då har han nytt tillfälle .......
han ska ju inte med men han kan få betala :-)



Ha det bäst .
Ses en annan dag .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin