måndag 23 april 2018

Att äääääääntligen tagit beslutet .........




Nämännnnn .......
va himla kul att just D U kikar in igen :-)

Hej på dej !

Vem jag är vet du ju redan men
det hade varit himla kul att veta vem D U är .
 En liten hälsning vore på sin plats tycker jag,
vill du inte skriva kommentar så funkar mail .
( min adress finns i högerkanten  )



Ny vecka igen ..... 
alldeles säkert en rolig och innehållsrik sådan .
Jag jobbar tidigt och mannen kväll hela veckan
så vi kommer inte precis att slita på varann .
För min del står en del på agendan ........
b l a att instruera trädgårdsarbetaren ,
skriva kontrakt med ny lokalhyresgäst 
och fixa en flyttbesiktning av lägenhet i stan ,
 nagelfix, en aw , stor fest på lördag som dessutom är temamaskerad
och the grand finale på söndag med nån som fyller år .
Ja det kommer som sagt alldeles säkert 
att bli både en rolig och innehållsrik vecka .




Men varför gå händelserna i förväg ........ istället backar vi till gårdagen .
Ni kommer säkert att få hänga med på en del av allt i veckan ändå
Gårdagen tillbringades i trädgården från tidig motton till sena kvällen .
En utedag som resulterade i omflyttning
av exakt allt både ute och inneute d v s lusthuset och glasverandan .
Nu har vi nog äntligen tagit beslut hur det ska vara 
efter paviljongraset .
Inget mer tak utan .......
ja det ska ni få se när allt är klart där .
En total omflyttning senare saknas det bara lite nya ljusa dynor och ett vitt parasoll 
allt för att bryta av mot de mörka möblerna ......
det ska jag också ska försöka hinna fixa i veckan .

Perfekt det där när man inte behöver köpa en massa nytt utan
kan flytta om gammalt eller hämta hem ifrån förråden i stan.
Den gamla järngruppen hamnade i lusthuset 
och äntligen blev det som jag ville på glasverandan ......
en bekväm matgrupp och inte så trångt.





Vi premiärade med söndagsmiddagen här ,
blommiga undertallrikar och underlägg från Zara Home  ,
tallrikar i båda rosa nyanserna från Mateus ,
paradislyktor , klassisk Ittalavas och glas från Ilva .....
gammalt som gatan .
Likaså mattan och bordet som kommer från mina föräldrar.




Nu saknas bara lite mera växter sen så är det klart här med.
Glasverandan är ljusterapi number one så här kommer vi att sitta ofta  ,
det har vi i o f s alltid gjort men
med dessa sköna stolar lär det bli ännu mer.



Hur det blev i lusthuset får ni se en annan dag .



Glöm nu inte att säga hej och berätta vem du är ,
 hur just D U du hittade hit skulle också va kul att få veta  .

Ha en finfin start på veckan .

Kram B 

2 kommentarer:

Änglarna finns sa...

God morgon!
Självklart skall du få en hälsning..från någon som alltid läser din blogg!
den är alltid så inspirerande med bl a inredning och vackra dukningar! Det var bara lite..av det jag gillar med din blogg!
Så nu önskar jag dig en fortsatt ljuvlig dag!
Kram Annika

Anonym sa...

Hej Bittan <3
Carina från Hjo här :) Älskar din blogg, blir alltid glad & inspirerad av dig, ert vackra hem, dina otroligt söta barnbarn, ja er allihopa får mig att bli glad. Ha en härlig måndag (det som är kvar av den) Kram Carina / Hjo
kattarsel@live.se

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin