måndag 29 maj 2023

Att få precis det man vill


Presenter i all ära men en upplevelse är så
mycket bättre och roligare.
Och upplevelser med egentid var precis det jag fick av båda mina barn
när jag fyllde år för sisådär en månad sen.
En hemlig från dottern och en som jag vet vad som komma skall med sonen.
I lördags var det dags att inkassera den från dottern
och det enda jag visste var att det var en heldag med tidig hämtning
och att jag skulle vara klädd efter väder.
Bara att följa med och gissa ......
fel såklart haha.


I bilen väntade en goodiebag i tema grönt med en massa fint i
och även den snyggaste kaffemuggen
som stod påfylld och klar var min.
Inte klokt vad bortskämd denna mamman blev.
Min MiniMe hade verkligen prickat in och planerat en innehållsrik 
och helt perfekt dag med alltifrån natur, kultur, god mat till shopping och upplevelser.
Precis sånt som jag gillar och
att vi sen hade tur med vädret också var ju ytterligare ett plus.


Resan gick via E4:an söderut och när vi åkt en stund stannade vi för fika....
det trollades fram lyxmackor med bla salami och brie och 
till det rosa lemonad i champagneglas.
Mätta och belåtna svängde vi av och åkte 
på otroligt vackra småvägar genom ett somrigt Skåne.
Genom bokskogar och vajande rapsfält
kom vi till nästa stopp.....
Knutstorpsborg som jag följer på instagram.
Det ligger verkligen mitt ute i ingenstans och är så mysigt .








Här var vi en bra stund innan vi åkte vidare 
på ännu mindre vägar mot lunch på ytterligare ett hemligt ställe.
O C H vilket stället O C H vilken mat säger jag bara.....
ytterligare en välplanerad sensation men det spar vi till nästa gång. 

Ha en fin start på sista majveckan.
Här väntar mer födelsedagsfirande, fotbollscuper och ytterligare en weekendresa
som sträcker sig in på nästa vecka.
Ja just det .......dessemellan ska fem långdagar på jobbet avverkas med,
liiiite fel i schemaplaneringen denna vecka om man säger som så
men det ska nog gå det med.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin