tisdag 4 april 2023

Spår av en apa och mer påsk



Hej där och glad Askonsdag höll jag på att skriva .......
visserligen är jag som vanligt veckovill och tiden flyger förbi i rasande fart 
men än så länge är det tydligen bara Vita tisdagen.

Vitt är inget jag associerar som påskfärg.... 
här går påsken i samma färgskala som vanligt,
d v s pastelligt med alltifrån ljusblått, lila, grönt till rosa plus såklart natur 
med bruna och beige inslag.
Med ett undantag och det är blommor ......
 just dessa veckor är det ett måste med en färgklick 
i form av påskliljor och annat gult i blomsterväg.



Gult och blått ja .....
å där fick jag till en perfekt övergång och tillbakablick till i söndags 
då när solen lyste och himlen var knallblå och hela dagen tillbringades tillsammans med 
 två av våra små Prinsar.


Eftersom det som sagt var ett strålande väder passade vi på att gå ut och
plocka ris och leta vårtecken.
Trots snön så hittade vi faktiskt några stackars stelfrusna blåsippor,
 en krokus och ett helt gäng med snödroppar 
men det allra bästa var nog ändå att de lärde Mormor
hur man tyder djurspår.

Båda var fast beslutna att de små i mitten tillhörde en apa :-)  
Ja vem vet.







Nu mot jobbet för att avverka denna "fredag".
Japp ......och där råder inget veckovillande,
för min del är det fredag på en tisdag eftersom min prepåskledighet startar,
den som sträcker sig ända fram till påskafton.
Sen när alla andra är lediga då vet jag minsann vad jag göra…….jobba!
Ha en fin dag.

Kram B  





 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin