tisdag 20 september 2022

Med kronan på


Redan tisdag och här väntar kvällsjobb för andra dagen i rad
ikväll är den planerad igår var den oplanerad.

Tänkte att jag skulle passa på kolla drop in för fjärde covidsprutan
när jag är klar med det här viktiga inlägget från söndagens firande av en liten Prins 

Det är många som är positiva nu så det känns lika bra att ta den.



 

Här backar vi till i söndags .....
ja jag vet att helgen blir i fel ordning
men vad gör det ..... ingenting,
huvudsaken är att den dokumenteras och 
lördagen med hotellincheckning och utflykt tar vi senare i veckan.



När vi hade checkat ut från Hotell Åsavall dv s 
barnvakteriet för tre små älsklingar 
var det dags för kalas hos en annan älskling nämligen Prins M.
Alla var där .....alla kusinerna, Farmor och Farfar, Faster och Farbror,
Morbror och Moster osså vi.

Han fick så många roliga presenter som testades....
 en av dem krävde Morfarmontering. 



Prinskronan var såklart på.
Jodå vi hade varsin allihop ........
barn som vuxna 
men det vara barafödelsedagsbarnet som kom med på bild med den på. 




Efter paketöppning, lek och tårta fastnade de båda storebröderna med fotoböckerna
och det är vid såna här stunder man inser att det är så värt all tid
det tar att samla ihop mina foton på dem och sen att göra dem.



Numera går det smidigare då jag
sen några år tillbaka börjar mappa foton till böckerna så fort de fått den sista.
Då är det "bara" att redigera och organisera dem på sidorna plus att skriva texterna. 

2013 när den förstfödde fyllde två fick han sin 0-2 årsbok
 och jag har sen gjort vartannat år till dem allihop.
Tanken var att göra två eller max tre till dem var
men eftersom önskemålen är att fortsätta så har det blivit så.
Varje gång Prins D får sin säger jag att nu är det den sista
men eftersom han då protesterar har det rullat på.
I vintras fick Prins A sin fjärde, om ett par månader får Prinsessan sin första,
nästa år är det dags för nummer fyra för Prins L, 
nummer tre för födelsedagsbarnet
och nummer sex för den störste.
Nummer sex får bli sista ........ eller :-)

Ha en fin dag.

Kram B 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin