fredag 3 december 2021

När man får lura .....



Ser man på .......
XMAS-skylten är på plats men Let it snow-skylten 
fick jag tydligen inte sätta ut i år heller.
Ni som hängt med här kommer säkert ihåg den vintern jag hade köpt den
och vi höll på att bli insnöade totalt haha.
Enligt mannen framkallar den snö och det är precis lagom fluffigt vitt nu
så den får bo kvar på övervåningen i garaget ...... i a f tills han inte ser :-)



Bättre adventsväder kan man inte önska sig ......
åtta minus, lagom med snö och så där magiskt vackert
 soligt gnistande vinterväder.


Har inte riktigt hunnit med att njuta av det idag för 
dagen har gått i ett ......
julmatshandlingen är checkochbock, likaså en hel massa julköttbullar och diverse
förberedelser och däremellan har jag suttit med Itsupport.
Min förtidiga datorjulklapp har äntligen anlänt och ska testas ordentligt i helgen
men det hindrar ju inte ett smyginlägg med den nu.
Enda "lilla" kruxet är att alla 67000 bilder laddades upp på nolltid men 
sen vill inte nytagna föras över till bilder. 
X antal timmar idag har gått åt till support och testning av allt man kan tänka sig,
från lättare till ominstallation av hela operativsystemet.
Det funkar genom att importera direkt från i cloud ,
till hämtade filer och sen dra dem dit de ska
men det ska ju gå automatiskt!
För en liten stund sen gav även tredje supporten på seniornivå upp
så tills en appleingenjör tittat på problemet 
nästa vecka får jag fortsätta att lura den.

Men halleluja vilken skillnad att jobba på en I-mac hemma
istället för en laptop.
På jobbet har jag ju både dubbla och stora skärmar så att komma hem till excel 
och allt man gör privat på en liten har inte varit optimalt
men nu så är det ett minne blott.
Det var dagens värdelösa vetande nummer ett .......


......... nummer två är att vi nu ääääntligen tar helg.
En mer än galet stressig vecka är snart glömd:-)


Trevlig helg.

Kram B 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin