lördag 4 juli 2020

Tips på smultronställe ala hemester


Nu när alla har hemester i Sverige tänkte jag passa på att
tipsa om smultronställen och upplevelser jag kan rekommendera.
Själv spar jag alltid tips jag läser om ....
allt för att om utfall vi är i närheten inte missa nåt.


Strömsfors och Sätila som vi besökte 
på väg mot slutmålet förra helgen skrev jag ju om häromdagen.
Nu är det dags för det första av de ställen vi besökte på vägen hem.  

Särö västerskog.

Om ni är i närheten av Göteborg och Särö missa inte naturområdet där.
Om ni inte är i närheten är det väl värt en omväg.
Lättast att hitta det är att åka ut mot Säröhus
ca en km innan vägen tar slut ligger en stor parkering på vänster sida.
Det är ingen skyltning men ni kan inte missa den.


Här finns både kortare och längre vandringsleder,
utsiktsplats, strand och trollskog.
Ta med picnic och om det är varmt badkläder sen är det bara 
att knata på och förundras och njuta av naturen.



På vissa ställen ser det nästan fejk ut 
eller mer som en sagovärld .











Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin