söndag 17 november 2019

En till nu sammanfattning .....


Hej där !

Kul att just DU kikar in igen.
Hoppas allt är bra med dej.
Här njuter vi som bäst av en hittills väldigt innehållsrik och mysig helg.

Vänner, SmåPrinsar, utredning ala belysningar och preadvent, uterumsbyggande, golvbetällning ,
blocketförsäljningar och whiskyprovning är en till nu sammanfattning
av denna mittinovemberweekend.
Tänk vad mycket längre helgen känns om man är social på fredagen istället för
att bara komma hem efter veckan och landa i soffan.
Fast det där med att "bara" landa i soffan händer rätt sällan här när jag tänker efter.....
mer landa ute i bubbelbadet iså fall.

Denna helgen blev en sån där lång hemmahelg.
Planen var att träffa vännerna igår men eftersom mannen lyckades 
dubbelboka sig tillsammans med sonen , svärsonen och svärsonens pappa på whiskyprovning
på lördagskvällen ändrade vi till fredagen istället.


Jag gillar ju som ni vet dukningar och en helhet med mat och dryck 
vilket betyder att om man ska träffa vänner en fredag kräver det sin planering.
Å planering det om något är jag bra på.
Här dukades det redan i tisdags
och maten förbereddes så mycket det gick i torsdags.
Jag har sänkt kraven på mig själv för många år sedan.....
 prestationsångest och vad man borde göra
eller att bry sig ens det allra minsta om vad nån annan tycker går bort.
Att träffas är mycket viktigare än att vända ut och in på sig själv.
För min del skulle jag lika väl bjuda på en hämtpizza som en trerätters. 



Men eftersom jag är självutnämnd Queen of planering och gillar att fixa
blev det ingen pizza denna gång.


Eller joooo det blev det visst ....
 en homemade svart sådan till förrätt.
En löjromsvariant.


Vad som serverades till varmrätt och efterrätt fastnade visst inte på bild
så ni får helt enkelt tänka er en fläskfile panang 
med klyftpotatis, jordnötter , tomatsallad och guccemole.
Efterrätten var en lightcopy på Farsdagsbuffen.....
en vit kladdkakehistoria med cheesballs, björnbär, dulchelechefrosting och en homemade
bryntsmörglass från Prinsessns jobb. 
Mer om Farsdagsbuffen kommer förresten i veckan
den kräver ett eget inlägg.  

Efter den obligatoriska dubbelhakeselfin var det tackolov slutfotograferat för kvällen. 
Mannens försök att göra kaninöron på mej gick lika bra som
fotandet haha.




Ha en fortsatt fin helg.
En hel låååååång oplanerad dag väntar på att fyllas.

Kram  B



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin