fredag 28 december 2018

Veckovill, rosa bubbel , praliner och g....



Hej på er !

Freeeedag igen .........
trots att man blir helt veckovill 
och det varit ett helt gäng fredagar den senaste veckan  
är det ju allt nåt visst med fredag på riktigt .
Visst är det .......
så glad fredag på er :-)

Japp fredag vilket betyder att vi snart tar helg igen .
Nyårsnaglarna är fixade och kvällens meny är klar 
nu ska det bara avverkas en jobbfredag 
sen väntar ledighet nummer två julen 2018 .
Nyårsledigheten :-)
Det blir bra det .





Ikväll tänkte jag att vi skulle med rosa bubbel och matchandet godis .
Eller näääää ..... 
men allt för en snygg bild :-)
Bubbel och godis det spar vi nog allt ett par dagar till .
Med tanke på att vi ska fira nyår två gånger i år 
lutar det nog mer åt en bastu och bubbel ute i spabadet och en grönkålspaj ikväll.
Japp så får det bli ,
Skogssäter garden spa i allmänhet och nyttig grönkål i synnerhet
det är inte fy skam det heller .




Grönkålspajen med rostade nötter, lök ,
vispad cremefraiche och ost snodde jag receptet på 
från nyhetsmorgon häromdagen .
Med lite extra tillbehör funkar den helt klart som fredagsmiddag med .....
med eller utan bubbel i glaset.

Recept på den kommer nästa gång ,
idag bjuder jag istället på 
rosa pepparkaksdammsugare och praliner .
Ja i år blev det två omgångar av de förstnämnda då jag både hade
deg och marsipan över .



Ses snart igen tills dess önskar jag er en trevlig helg .

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin