lördag 8 december 2018

Glöggmingeltips




Lovade ju att visa onsdagskvällens Glöggmingel med lite tips på
vad man kan servera  .....
så here we go .
När man kommer hem strax innan gästerna dyker upp
vill det till att ha så mycket som möjligt förberett och dukningen klar.
Tände sista ljuset samtidigt som det ringde på dörren ,
mannen jobbade kväll så jag hade inte ens assistans till det haha men det gick bra  .


En repris på honungspäron med mögelost i ugn var given ,
likaså mina chilirostade nötter, baconlindade dadlar ,
pepparkakssticks med roquefortdipp och en julsallad .
Den sistnämnda däremot var en ny julvariant med bakad ingefärsbrysselkål,
polkabetor , valnötter, charlottenlök  tryffelmarinerade färska champinjoner,
granatäppelkärnor och halloumi vilken blev himla god så den ska helt klart göras om fler gånger .
Min bästa E som är glutenintolerant hade en himla massa snittar kvar från sitt
bröllop så hon hade med sig västerbottenpajer och pestosnittar.


Dukningen har ni ju redan sett men här kommer den igen .....
Star flutet och  Icas färdigvikta servetter .
Du hittar dem i sex eller åttapack
 hopvikta i  en liten plastlåda vid övriga servetter .
Tips tips .





Icas glutenfria kladdkaka är också ett hett tips ,
hann inte baka något så för att alla skulle kunna äta samma köpte jag färdig .
Blev väldigt positivt överraskad då den var så krämig och god 
 det lär jag också göra fler gånger oavsett om det finns glutenintolerant bland gästerna eller inte.
Man kan tro att jag är sponsrad av Ica 
men nääää så är tyvärr inte fallet haha.
Däremot är jag lojal och handlar oftast det mesta på vår lokala butik 
och även lite bekväm för det går bra mycket snabbare och smidigare 
än att ta sig igenom gigantiska Maxi i stan .




Pepparkaksdammsugarna de däremot har Bittan " bakat " .
Hur man gör dem har jag skrivit om tidigare.
Om nån vill testa och missat det sök på dem i sökrutan i högermarginalen .
De är också mumsmums och passar bra till glöggmingel .


Här sitter mingelstjärnorna  ...... 
fyra av mina
 (tja vad kan vi vara just nu ......typ arton )
närmaste kollegor inom
BusinessNavigation ,Staffplanning och Human Resources
 som för övrigt precis bytt namn till People and nåt som
jag inte kommer ihåg .
Allt är sen många år tillbaka på engelska ......
så Finans , Bemanning och Personal låter helfel
men det är ju exakt det det är .




Hoppas ni fick nåt tips till glöggmingel .
Ja just det glögg hade vi med såklart ......
Blossas 2018 med smak av Limoncello , en vit vanlig Blossa och en röd med
smak av lingon .

Ha en trevlig helg ...... mot Tomten .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin