tisdag 26 maj 2020

Årets symboliska bröllopsdagspresent och om. man vill ha omväxling .....



Det där med bröllopsdagspresenter och firande i största allmänhet......
ja det är vi ju som ni vet vid det här laget proffs på. 
Det får bli dagens dokumentation här.

Jag återkommer då och då till firande eftersom det är viktigt.
Firande betyder inte materiellt utan mer uppmärksamhet, tid och
att inte bara ta varandra för givet .........
varken under småbarnsåren,
när barnen blir vuxna och flyttar ut och speciellt inte senare i livet heller. 

Vi har alltid uppmärksammat varandra och firar alltid allt ......
stort som smått och inte minst bröllopsdagen eller rättare sagt dagarna.
Att fira både på datum och Pingstdagen och även då vi förnyade våra löften
är självklart och skulle aldrig missas.

Ibland storslaget, ibland på resa ibland enkelt hemma.


Ett facit till så många lyckliga år tror vi är just att skapa tid tillsammans,
att fira , uppmärksamma och sätta guldkant även på vardagen.

Att tänka här och nu och se det lilla i det stora.

Inte det här ska vi göra sen.

Vem vet hur eller om sen blir.

Det räcker att blicka tillbaka till denna våren för att inse det.




Speciellt viktigt är det att fira kärleken och hitta på något lite extra.
inte bara högtidsdagar utan varje dag!

Att äta frukost en sommarmorgon i solen tillsammans.
Att ta ett bad i regnet tillsammans 
Att tända ljuslyktor ute när man skottar snö tillsammans.
Att ha picnic i vitsipsbacken i trädgården tillsammans.

Listan skulle kunna bli kilometerlång men ni förstår budskapet. 




Nu var det bröllopsdagspresenter jag skulle dokumentera.......
resten vet ni ju redan men det tål att upprepas.

Ofta gör vi något symboliskt som vi sen inte har koll på
i vilket sammanhang det skedde och då är det bra att få med det här.
I år blev hans symboliska att gräva upp i trädgården och starta projekt
äntligenfåordningpådjungelnmittigräsmattan.

Min blev lite mer materialistisk lycka ....
nämligen en bandeau till min väska.
Båda nöjda och glada.
Att jag sen kan använda min till så mycket mer än på väskan 
och att vi får njuta av en fin trädgård är en bonus.



Å när jag behöver omväxling kan jag alltid byta med Prinsessan 
hon som har en annan klassiker och fick bandeaun i annan färgställning samtidigt.
Inte i bröllopsdagspresent men väl för att fira hennes födelsedag.
Vi kom på den briljanta iden att tar vi olika så vi kan låna av varandra
när vi vill ha omväxling.



Nu ska jag njuta av tid och sol en ledig dag.
Egentid på dagen och tillsammanstid ikväll.

Ha en fin dag och se till att fira .
Att det är tisdag t e x det funkar alltid.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin